19.01.2020

Taitei( de casa) cu lapte- reteta copilariei

Taiteii cu lapte ii ador din copilarie. Sunt un desert simplu de facut, delicios pe care il putem servi la micul dejun, la cina sau intre mese. Mie imi plac calzi, dar sunt foarte gustosi si reci💛.


Daca probati reteta mea de Taitei (de casa) cu lapte sau urice reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste inavata.


     Ingrediente:
  • 1,7 - 2 litri lapte
  • 4- 5 linguri zahar sau dupa gust
  • 1/4 lingurita sare
  • 1 lingurita esenta de vanilie sau aromele care va plac 
    Pentru taitei:
  • 2 oua
  • 200 g faina
  • un varf cutit de sare


Mod de preparare
Taitei:

Spargem ouale intr-un castron, adaugam sarea peste ele si le batem bine cu furculita.
Incepem sa adaugam treptat faina amestecand la inceput cu furculita, apoi cu mana. Cand terminam faina de incorporat transferam aluatul pe masa infainata si il framantam aproximativ 5-7 minute. Trebuie sa ne iasa un aluat potivit de tare. Daca este prea moale mai adauga 1-2 linguri cu faina.
Cand terminam de framantat punem aluatul din nou in castron si il lasam 15-20 de minute la odihnit. Acoperim castronul cu un prosop de bucatarie sau cu folie alimentara.
Dupa acest timp, punem aluatul pe blatul de lucru infainat. Presaram si peste el putina faina, apoi incepem sa intindem o foaie cat mai subtire(aproape transparenta). In timp ce intindem foaia o intoarcem de 2-3 ori(mai presaram cate putina faina pe blat), cand pe o parte, cand pe alta ca sa nu se lipeasca de blat. Cand terminam de intins foaia o lasam putin la uscat(cam 10 minute). Dupa ce se usuca, o rulam, apoi o taiem in doua. Incepem sa taiem cu cutitul rondele subtiri( sau mai groase) pe care le desfacem cu degetele.
*
Intre timp punem la fert 1,7 l de lapte intr-o cratita/oala. Adaugam sarea si cand laptele clocoteste punem taiteii. Amestecam aproape continuu ca sa nu se prinda taiteii de fundul cratitei. Dupa 5 minute punem zaharul si lasam sa mai fiarba in continuare inca cca 10 minute(depinde cat de grosi sunt taiati taiteii). Daca vrem ca desertul sa fie mai fluid adaugam si restul de lapte. Eu am folosit doar 1,7 litri. Cand taiteii sunt fierti inchidem focul de sub cratita si adaugam vanilia sau alte arome care va plac. Acoperim cratita cu capac si ii lasam 
asa macar 15 minute, apoi ii putem servi. Bunatate!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
    
Aici gasiti reteta OREZULUI CU LAPTE.


2 comentarii:

  1. Arata foarte bine,cat de curand o sa fac si eu🤩

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti multumesc, Flory! Astept sa-mi spui cat de mult ti-au placut!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!