03.01.2020

Piftie de porc

Piftia(raciturile) un preparat nelipsit de pe mesele romanilor de sarbatori. Eu am facut-o de Anul Nou si a avut mare success😏.



Daca probati reteta mea de Piftie de porc, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



   Ingrediete:
  • 1,8 kg oase de porc(cap, picioare, ciolan)
  • 1 lingurita boabe de piper
  • 1 lingurita cu varf de sare
  • 6 catei mari de usturoi
   Decor:
  • 1 morcov fiert
  • cateva fire de patrunjel

Mod de preparare:
Spalam  bucatile de carne in mai multe ape reci, le punem  intr-o oala si turnam apa rece peste ele. Le lasam asa cel putin o jumatate de ora sa iasa sangele din ele, apoi scurgem apa si repetam inca odata. Este de preferat sa folosim carne mai putin grasa pentru ca piftia sa nu iasa tulbure.
Eu am fiert piftia in oala sub presiune…nu a iesit foarte limpede ca piftia fiarta in oala obisnuita,  dar a fost delicioasa. Am pus oasele in oala impreuna cu sarea si piperul boabe. Am turnat apa cat sa acopere carnea cu 2 degete. Am pus capacul si din momentul in care oala a inceput sa suiere am lasat sa fiarba 1 ora si zece minute. Daca folositi o oala clasica puneti, la fel, carnea impreuna cu sarea si piperul. Turnati apa in oala cat sa acopere bucatile cu 3-4 degete si puneti oala pe foc mediu. Acoperiti oala partial cu capac si cand incepe sa fiarba reduceti focul la foarte mic. Indepartati spuma care se formeaza ori de cate ori este nevoie. Inlaturati grasimea care se aduna deasupra. Cand apa scade prea mult mai completati cu cate putina apa fierbinte. Carnea trebuie sa fie acoperita tot timpul cu apa (cam 1 cm. peste). Fierbeti piftia pana carnea se desprinde usor de pe oase(in jur de 4 ore, depinde de marimea bucatilor). Cand este gata, scoatem bucatile de carne cu o spumierea si le lasam sa se racoreasca. Gustam zeama si daca este nevoie mai adaugam sare. O vanturam putin cu un polonic, apoi adaugam usturoiul zdrobit. O mai vanturam putin si o lasam sa se raceasca. Intre timp pregatim vasele in care vom pune piftia. Alegem carnea de pe oase si o repartizam in vasele pregatite. Punem intr-o strecuratoare un tifon impaturit in mai multe starturi sau o panza deasa. Strecuram zeama, apoi o punem in vase peste carne. Dam vasele la frigider si cand se incheaga putin decoram piftia cu trandafirasi din morcov si frunze de patrunjel. A doua zi piftia va fi bine inchegata si o putem servi. Pofta buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe 
pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul 
"Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de APERITIVE/GARNITURI.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu