09.07.2019

Lichior de nuci verzi

Lichiorul de nuci verzi este un lichior fin si cu o aroma deosebita. Nucile pe care le vom folosi la acest lichior sunt nuci cu coaja verde si moale, ca pentru dulceata. Recomand sa pastrati reteta si sa faceti si voi aceasta licoare delicioasa. 😊


Daca probati reteta mea de Lichior de nuci verzi, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     
     Ingrediente:
  • 2 kg nuci verzi
  • 2 kg si jumatate zahar
  • 3 litri de alcool(90°)
  • 2 litri apa
  • 2 lamai mari
  • 1-2 linguri extract de vanilie sau esenta






Mod de preparare:
Spalam nucile in apa rece si le lasam la scurs intr-o strecuratoare mai mare. Cand sunt bine scurse le taiem in 4 si le punem intr-un borcan de 10 litri(vom avea nevoie de manusi de unica folosita pentru ca nucile pateaza tare 😊). Adaugam si lamaile bine spalate si taiate in cuburi mai mari, apoi turnam alcoolul peste ele. Alcoolul trebuie sa depaseasca fructele cu cel putin doua degete. Amestecam, acoperim borcanul cu o folie( punga de plastic sau capac) si il punem la loc mai racoros(beci, pivnita) pentru doua saptamani. In acest timp, avem grija sa agitam borcanul de doua ori pe zi(dimineata si seara). Cand trec cele doua saptamani vom face un sirop din apa si zahar: Punem apa intr-o cratita impreuna cu zaharul si lasam sa fiarba 7-8 minute sau pana zaharul se dizolva complet. Il lasam la racit, apoi il turnam in borcan peste fructe si alcool. Tot acum punem si extractul(esenta) de vanilie. Amestecam bine, acoperim din nou borcanul si il tinem inca doua saptamani la loc racoros sa se macereze totul. Nu uitam sa amestecam in el, la fel, de doua ori pe zi. Dupa acest timp strecuram lichiorul printr-o strecuratoare in care punem o panza alba sau un tifon impaturit in mai multe straturi. Punem lichiorul in sticle, il depozitam in camara sau beci, dar nu inainte sa-l degustam 😊 Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 6 litri de lichior.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii. plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retete de SIROPURI/DULCETURI.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!