04.05.2019

Prajitura Felie de lapte

O prajitura fina cu blat pufos si o crema cu gust intens de lapte...o prajitura de vis. ✌ Recomand cu drag sa incercati si voi reteta 💜


Daca probati reteta mea de Prajitura Felie de lapte, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    
     Ingrediente
    Vom face 2 blaturi
    Pentru fiecare blat avem nevoie de:

  • 3 oua
  • 3 linguri cu zahar(75 g)
  • 2 linguri faina(50 g)
  • 1 lingura cacao neagra(25 g)
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Crema:
  • 500 ml smantana pentru frisca
  • 200 ml lapte
  • 300 ml lapte condensat (1 cutie)
  • 4 linguri cu miere de albine(80 g)
  • 15 g gelatina granule
  • 1 lingurita esenta de vanilie


Mod de preparare
Aprindem cuptorul la foc mediu (180 °C) si tapetam o tava (25x35cm) cu hartie de copt. Inainte de a asterne hartia, udam putin tava in interior ca aceasta sa se lipeasca frumos de ea.
Blaturi:

Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Peste albusuri adaugam putina sare si le mixam spuma. Aduagam lingura cu lingura zaharul si zaharul vanilat. Mixam bine pana zaharul se dizolva si obtinem o bezea tare si lucioasa. Cu mixerul la viteza mica incorporam galbenusurile pe rand. Lasam mixerul deoparte si punem treptat faina cernuta si amestecata cu cacao, apoi aromatizam cu vanilia. Amestecam usor cu o spatula, de jos in sus. 
Punem aluatul in tava pregatita, il nivelam si o dam la cuptorul preincalzit. In aproximativ 20 de minute blatul ar trebui sa fie gata. Imediat cum il scoatem din cuptor il dezlipim usor de pe hartie. La fel procedam si cu cel de-al doilea blat.
Crema:
Punem gelatina la hidratat in 100 ml lapte rece pentru 10-15 minute.
Dupa acest timp, o incalzim putin(fara sa fiarba!...maxim 50 grade), doar cat sa se dizolve toate granulele. O amestecam cu restul de lapte si mierea.
Punem in vasul mixerului sau intr-un bol smantana pentru frisca(trebuie sa fie foarte rece, sa stea peste noapte in frigider). Mixam pana aceasta prinde consistenta(nu mixam prea mult ca se va taia), apoi adaugam in fir subtire laptele condensat si amestecul de gelatina, lapte si miere. Continuam mixarea la viteza mica doar cateva secunde.
Asamblare:
Asternem hartie de copt in tava in care am copt blaturile. Punem primul blat si turnam peste el crema. Acoperim cu al doilea blat(il punem cu partea de jos in sus), apasam usor si dam tava cu prajitura la frigider pentru 4-5 ore, cel mai bine peste noapte. Portionam prajitura cu un cutit trecut prin apa fierbinte si sters cu un prosop. Procedam asa la fiecare taietura. Un deliciu!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😗. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCIURI.















2 comentarii:

  1. Anonim17/9/23

    Bună,am făcut rețeta de prăjitură felie de lapte,crema mi-a ieșit puțin mai moale, prăjitura este delicioasă! Mulțumesc pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, ma bucur ca v-a placut. Daca ti s-a parut crema moale, data viitoare poti adauga in plus 5-10 g de gelatina. O zi frumoasa! ❤️

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites