29.08.2018

Prajitura cu blat de cocos si crema de vanilie

Trebuie neaparat sa incercati aceasta prajitura. Nu este una foarte scumpa, contine ingrediente la indemana oricui, iar rezultatul este mai mult decat delicios💜.


Daca probati reteta mea de Prajitura cu blat de cocos si crema de vanilie, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente
    Pentru blat:

  • 6 albusuri
  • 250 g zahar(10 linguri)
  • 300 g fulgi de cocos
  • o lingurita extract de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Pentru stratul de ciocolata:
  • 200 g ciocolata (am folosit 100 g cu lapte si 100 g cu 50%cacao)
  • 4 linguri lapte
  • 1 lingura ulei
    Pentru crema:
  • 6 galbenusuri
  • 200 g zahar(8 linguri)
  • 150 g faina(6 linguri )
  • 700 ml lapte
  • 250 g unt moale 82%grasime
  • 1 lingurita extract de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Pentru decor:
  • 50 g ciocolata cu 50% cacao

Mod de preparare
Blat:

Aprindem cuptorul la foc mediu(170-180ºC). Asternem hartie de copt intr-o tava(25x35cm). Eu am udat tava inainte, ca hartia sa se lipeasca mai bine de ea.
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Peste galbenusuri punem putina sare, amestecam si le lasam deoparte pana pregatim blatul. Sarea va intensifica culoarea galbenusurilor. Eu am folosit oua de la gaini crescute la curte.
Punem in bolul mixerului sau in alt bol albusurile, adaugam sare si le mixam pana se formeaza o spuma. Adaugam zaharul in 2-3 transe si mixam bine pana acesta se dizolva si se formeaza o bezea tare si lucioasa. Spre sfarsit punem extractul de vanilie. Cu ajutorul unei spatule incorporam treptat fulgii de cocos. Amestecam usor de jos in sus, apoi punem compozitia rezultata in tava pregatita dinainte. Dupa ce nivelam compozitia in tava o dam la cuptor pentru aproximativ 20 de minute sau pana blatul se rumeneste usor. Cand este gata, il scoatem din tava si il lasam sa se raceasca pe hartia pe care a fost copt. Il manevram usor pentru ca blatul este casant.
Crema:
Intr-un vas(craticioara sau o oala mai mica) amestecam cu telul galbenusurile cu zaharul. Adaugam faina treptat, omogenizam, apoi turnam treptat laptele rece si amestecam energic. Punem vasul pe foc mic sau pe baie de aburi si amestecam continuu ca sa nu se lipeasca. Cand se ingroasa(dupa aproximativ 5-7 minute) dam vasul deoparte si punem extractul de vanilie. Amestecam din nou, apoi acoperim suprafata cremei cu folie alimentara si o lasam sa se raceasca complet. Putem grabi racirea cremei punand vasul in alt vas cu apa rece si amestecand din cand in cand.
Mixam untul spuma si incorporam treptat crema racita. Dam crema la frigider pana la intrebuintare.
Strat de ciocolata:
Rupem cicocolata bucatele si o punem intr-un vas impreuna cu laptele si uleiul. Punem vasul pe baie de aburi si lasam pana ciocolata se topeste. Omogenizam.
Asamblare:
Trecem usor cu lama unui cutit pe sub blat ca sa desprindem hartia de el, apoi il asezam cu grija pe un platou. Turnam deasupra blatului ciocolata topita(calda), nivelam si dam tava cu blatul la frigider pentru 15-20 de minute sau pana ciocolata se intareste.
Dupa acest timp repartizam crema de vanilie peste stratul de ciocolata si nivelam. Deasupra cremei radem cele 50 g de ciocolata, apoi dam tava cu prajitura la frigider. Trebuie sa stea cateva ore, de preferat peste noapte, apoi o putem portiona. Nu pot sa spun decat ca este un deliciu….o sa va convingeti.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
















2 comentarii:

  1. Buna ziua,foarte frumos prezentata reteta,mai ales ca i detailata azi am s o fac va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!