08.01.2019

Salata rusesca cu peste(Șuba)

Ideea si pofta mi-au venit cand am vazut aceasta salata la fetele din grupurile culinare Pasiunea mea, bucataria si Gustosel.  Salata Suba este o salata ruseasca formata din straturi de legume, peste, oua si maioneza. Se face relativ usor, este gustoasa si contine ingrediente la indemana oricui. O recomand cu mare drag!💙


Daca probati reteta mea de Salata ruseasca cu peste (Suba), va astept cu drag sa reveiti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite


    Ingrediente:
  • 1 peste macrou afumat( 350 g) 
  • 4-5 cartofi (450-500 g) 
  • 3 morcovi(300 g) 
  • 2 bucati sfecla rosie(500 g) 
  • 1 ceapa mica rosie si una alba 
  • 4 oua 
  • 300 g maioneza(reteta aici) 
  • 2 linguri otet 
  • sare 
  • piper (eu l-am omis, dar am pus pe salata in momentul servirii) 


Mod de preparare:
Spalam cartofii si morcovii si ii punem la fiert. Sfecla o spalam si o coacem in cuptor sau o putem fierbe separat. Fierbem si ouale. Tocam ceapa cubulete, o punem intr-un castronel si adaugam peste ea putina sare si o lingura cu otet. Desfacem pestele in bucatele mici (il putem taia cu cutitul) indepartand pielea si oasele. Se poate folosi si peste marinat, dar eu il prefer pe cel afumat.
Cand legumele si ouale sunt fierte si racite le curatam de coaja.
Asamblare salata:
Vom avea nevoie de un platou mai mare si un inel metalic al unei forme rotunde, detasabila.
Asezam inelul pe platou si ungem platoul (in interiorul inelului) cu putina maioneza. Punem un strat de cartofi rasi pe razatoarea cu orificii mari, apoi intindem peste ei cam o lingura de maioneza. Eu am pus-o cu ajutorul unui un posh si am intins-o cu lingura. Urmeaza pestele maruntit, stratul subtire de maioneza, apoi ceapa (o stoarcem de otet). Intindem iarasi o lingura de maioneza, punem albusul dat pe razatoarea mare (presaram putina sare si piper) si iar maioneza. Al patrulea strat va fi de morcovi rasi (oprim o lingura pentru ornat deasupra), maioneza, apoi punem sfecla rasa pe care o stoarcem bine inainte. Presaram putina sare, apoi deasupra sfeclei ornam cu galbenus dat pe razatoarea mica si cu morcovul pastrat. Dam salata la rece pentru 2-3 ore, apoi scoatem inelul detasabil si o putem servi. DE-LI-CIOA-SA!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti  pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.













Salata Șuba este un preparat nelipsit de pe masa de sarbatori in Republica Moldova si Rusia. Reteta originala este cu scrumbie marinata, dar acesata se poate inlocui si cu peste afumat. Salata se monteaza in straturi((cartof+peste+ceapa+albus de ou+morcov+sfecla+galbenus de ou - asa am montat-o eu), iar straturile se ung intre ele cu putina maioneza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu