17.01.2019

Aluat fraged cu untura si smantana

Nu-ti ia mai mult de 10 minute ca sa prepari acest aluat. Sa vedeti ce cornulete bune ies din el…se topesc in gura! 😊


Daca probati reteta mea de Aluat fraged cu untura si smantana, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 250 g untura (se poate inlocui cu 300 g unt cu peste 80% grasime) 
  • 250 g smantana fermentata(normala) 
  • 2 linguri cu apa minerala
  • 1 pliculet praf de copt stins cu putin otet(optional) 
  • 2 linguri zahar pudra vanilat(optional) 
  • o jumatate lingurita cu sare 
  • 600-650 g faina 






Aici gasiti reteta ALUATULUI DOSPIT.

Mod de preparare:
Intr-un bol punem untura(la temperatura camerei), smantana, apa minerala, zaharul si sarea. Daca folositi praf de copt il puneti tot acum. Le amestecam si incepem sa framantam daugand treptat faina. Framantam rapid(nu trebuie framantat mult) un aluat care nu se mai lipeste de bol si de maini. Trebuie sa ne iasa un aluat nu prea tare. Infasuram aluatul in folie alimentara si il dam la frigider pentru cel putin 2 ore sau cel mai bine peste noapte. Dupa acest timp, rupem bucati din aluat (aluatul ramas este bine sa stea in frigider) si il intindem in forma dorita. Nu este nevoie sa presaram planul de lucru cu faina. Simplu de tot, nu-i asa?
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii. plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😍. Puteti sa distibuiti  pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu ALUATURI/FOIETAJE.






















Acest aluat este ideal pentru cornule cu umplutura de gem sau rahat, se pot face din el si foi pentru diverse prajituri cu mere, branza sau dovleac. Este un aluat simplu, rapid si se poate pastra in congelator mai mult timp.

14 comentarii:

  1. Aluatul a iesit GENIAL ,iar cornuletele de EXCEPTIE . Multumesc frumos, acest aluat va deveni singurul pe care il voi face de acum la cornulete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, Veronica! Ma bucur mult ca ti-a placut acest aluat. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Nu am avut untura dar a iesit GENIAL cu unt.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am pus cam multa untura,iar aluatul se sfărâma...am mai adăugat faină dar degeaba,ca tot se sfărâmea..ce sa ii fc? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Il poti repara adaugand cate putina apa.

      Ștergere
    2. Anonim13/12/23

      Foarte bune rețelele...felicitări.

      Ștergere
    3. Iti multumesc tare mult, sarbatori fericite!

      Ștergere
  4. Multumesc frumos ptr rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita, te mai astept cu drag!

      Ștergere
  5. Anonim13/12/23

    Dacă le fc cu o săptămână înainte de Crăciun țin?

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim27/1/24

    Am făcut plăcintă cu mere, a ieșit foarte frageda. Pot sa-l numesc aluat fraged universal, bun la toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-a placut. Asa este , acest aluat se poate folosi la mai multe preparate. O noapte binecuvantata!

      Ștergere