28.02.2016

Nuci umplute cu crema de ciocolata

Gustul copilariei intr-o prajiturica frageda si delicioasa. Eu inca mai am forma aceea veche, este "mostenire"de la soacra mea💜.


Daca probati reteta mea de Nuci umplute cu crema de ciocolata, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

          
    Ingrediente
    Aluat:

  • 4 oua 
  • 200 g zahar pudra 
  • 200 g unt 82% grasime) 
  • 800 g faina (aproximativ) 
  • un plic amoniu pentru prajituri
  • 2 lingurite esenta de vanilie 
  • un varf cuitit de sare
   Crema:
  • 300 g unt 82% grasime 
  • 150 g ciocolata 50% cacao 
  • 8 linguri lapte 
  • 8 linguri zahar pudra 
  • 2 galbenusuri(optional) 
  • 1/2 sticluta esenta rom 
  • 5 linguri nuca macinata   



Mod de preparare
Aluat: 
Intr-un bol mixam ouale cu sarea, apoi adaugam zaharul si mixam in continuare pana acesta se dizolva.
Adaugam untul moale, amoniacul stins in zeama de lamaie, esenta de vanilie si mai mixam 1-2 minute.
Lasam mixerul deoparte si incepem sa adaugam treptat faina. Framantam rapid(cu mana)  pana o incorporam pe toata. Vom obtine un aluat potrivit de tare si usor de modelat. Acoperim bolul cu folie alimentara si il dam la frigider pentru 25-30 de minute. 
Din aluat formam bile pe care le punem in forma bine incinsa pe aragaz si le coacem la foc mic 1-2 minute .
Crema: 
Intr-o craticioara punem laptele la incalzit si adaugam ciocolata rupta bucatele.
Amestecam pana se topeste ciocolata, apoi dam craticioara deoparte si lasam la racit.
Mixam untul moale si adaugam peste el zaharul pudra lingura cu lingura.
Punem ciocolata topita si racita si galbenusurile pe rand. Mixam pana la omogenizare.
Aromatizam cu esenta de rom .
Cu ajutorul unei spatule incorporam nuca macinata, apoi dam crema la rece pana se intareste putin. Cu aceasta crema umplem “cojile nucilor”, apoi le lipim doua cate doua. A doua zi sunt tocmai bune de mancat. DE-LI-CIU!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI.









Aici gasiti reteta FURSECURILOR RAPIDE CU STAFIDE.

10 comentarii:

  1. Anonim3/3/16

    Eu le fac cu untura .Am sa incerc si aceasta reteta. Cred ca este o reteta f buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa o incerci ca este grozav de buna! O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. O sa încerc numaidecât

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara d-na Gicuță!Arata foarte bine nucile.Ce vroiam sa va va intreb,la aluat in loc de unt as putea folosi untura?că am multă untura de la mama mea și aș vrea să o folosesc și ce cantitate?aceeași că la unt?O seara buna!Flori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Flori! Da, merge foarte bine si untura....cam 140-150 de grame untura(netopita). Pup, o seara frumoasa!

      Ștergere
  4. Vă mulțumesc.Va pup.O seara frumoasa😊

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim1/3/20

    Se poate inlocui amoniac cu prea de copt? Multumesc

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!