22.08.2018

Prajitura grilaj cu umplutura de dovleac

Este o prajitura rapida, frageda, delicioasa si cu aspect placut. Umplutura este la alegere: mere, dovleac, gem amestecat cu miez de nuca, etc.


Daca probati reteta mea de Prajitura grilaj cu umplutura de dovleac, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente
   Umplutura:

  • 2 kg dovleac 
  • 150 g zahar(sau dupa gust) 
  • 2 pliculete zahar vanilat 
  • ½ lingurita scortisoara 
   Aluat:
  • 450-500 g faina 
  • 150 g untura solida sau 200 g unt moale 
  • 4 linguri smantana fermentata 
  • 2 galbenusuri 
  • 100 g zahar pudra cu gust de vanilie(sau simplu) 
  • 1 pliculet amoniu de prajituri stins cu o lingurita de otet. 
  • un varf cutit de sare 


Mod de preparare
Umplutura:

Curatam dovleacul de coaja si seminte si il dam pe razatoarea cu orificii mari. Il punem intr-o cratita, adaugam zaharul si zaharul vanilat, apoi punem cratita pe foc potrivit. Calim dovleacul pana scade toata zeama pe care si-o lasa, iar la sfarsit adaugam scortisoara. Lasam deoparte la racit.
Aluat:
Intr-un castron cernem 450 g faina. Adaugam restul ingredientelor si incepem sa framantam pana aluatul se aduna intr-o bila si nu se mai lipeste de maini....framantam rapid, nu insistam prea mult. Daca aluatul este prea moale mai adaugam putina faina, dar fara sa exageram pentru ca aluatul nu va mai iesi fraged. Amoniul se poate inlocui cu praf de copt. Cand aluatul este gata, il infasuram in folie alimentara si il dam la frigider pentru cel putin o jumatate de ora.
Dupa acest timp, scoatem aluatul din frigider si il impartim in doua. O parte mai mare(60%) si una mai mica(40%). Intindem cu sucitorul bucata mai mare intr-o foaie de dimensiunea tavii(25x35cm) in care vom coace prajitura. Eu am intins aluatul direct pe hatie de copt, apoi l-am transferat cu totul in tava. Punem dovleacul racit peste foaia din tava si nivelam.
Intindem intr-o foaie mai subtire si aluatul ramas, apoil il taiem cu o rola zimtata(cutit) in fasii de aproximativ 1 cm latime. Asezam deasupra dovleacului fasiile de aluat, in forma de grilaj(vezi foto). Apasam usor acolo unde fasiile de aluat se suprapun. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu pentru 40-50 de minute sau pana prajitura se rumeneste frumos deasupra. Cand este gata, lasam prajitura sa se raceasca in tava, apoi o scoatem cu hartie cu tot si o portionam. Optional se poate pudra cu zahar. Este frageda si tare buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💙. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.









9 comentarii:

  1. O nota, nimic, nimic? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. F.elicitari,prajitura foarte aspectoasa ,nota 10

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult! O seara frumoasa si weekend frumos alaturi de cei dragi!

      Ștergere
  3. Arata absolut delicios!! Nota 10+
    Multumim pt.reteta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim20/3/23

    Multumesc foarte buna

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim18/1/24

    Multumesc frumos 😍 arata super

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri! O zi frumoasa!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites