16.08.2018

Ciorba de pui si ciuperci

Asteptam musafiri, si pe langa mici, pastrama si carne de pui la gratar (sotul meu s-a ocupat de acesta) m-am gandit sa fac si o ciorbica rapida si delicioasa. Toti musafirii mei au mai cerut un polonic cu ciorba....a iesit tare buna. Acrisoara si fina ca matasea💜.

Daca probati reteta mea de Ciorba de pui si ciuperci, va astept cu drag  sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


     Ingredientele sunt pentru 8-10 portii:
  • un piept de pui(700 g)
  • 500 g ciuperci Pleurotus
  • o ceapa
  • un ardei gras
  • un morcov mai mare
  • 4 galbenusuri
  • 400g smantana grasa fermentata
  • 2 linguri ulei
  • otet si zeama de lamaie
  • sare
  • cateva fire de patrunjel


Mod de preparare:
Spalam bine ciupercile si pieptul de pui.
Taiem pieptul de pui in suvite cam de marimea unui deget.
Punem o oala pe foc cu aproximativ 3 litri de apa si un praf de sare si adaugam bucatile de pui. Avem grija sa indepartam spuma ori de cate ori se formeaza. Curatam si spalam legumele. Morcovul il taiem in doua, jumatate il dam pe razatoarea mica, iar cealalta jumatate o tocam cubulete. Tocam in cubulete si ardeiul. Cand nu se mai formeaza spuma adaugam ceapa intreaga, ardeiul si cubuletele de morcov.
Incingem 2 linguri de ulei intr-o craticioara si punem la calit morcovul ras. Avem grija sa nu se prajeasca prea mult, il vom lasa doar cat sa se inmoaie.
Ciupercile le taiem in fasii, piciorusele ciupercilor le taiem mai subtire deoarece vor fierbe putin mai greu. Cand bucatile de piept si legumele se patrund putin adaugam ciupercile si morcovul calit. Lasam sa fiarba in continuare la foc mic. Daca apa din oala scade prea mult mai completam cu apa fierbinte. Cand legumele si carnea sunt bine patrunse punem o lingura de otet in oala si sare dupa gust.
Intr-un castron de metal punem galbenusurile, presaram un praf de sare peste ele si le batem putin cu telul. Adaugam smantana si omogenizam.
Indepartam ceapa din oala si scoatem 2-3 polonice din supa(eu am strecurat-o). Asa fierbinte, o turnam treptat peste compozitia de galbenus si smantana amestecand bine cu telul. Dam oala deoparte de pe foc sau reducem focul la minim(ciorba nu trebuie sa clocoteasca) si turnam in fir subtire amestecul de smantana si galbenus. Amestecam usor cu lingura in oala in timp ce-l turnam. Mai lasam pe foc 1-2 minute (ciorba nu trebuie sa fiarba) timp in care gustam ciorba si mai adaugam sare daca este cazul si zeama de lamaie dupa gust. La sfarsit presaram patrunjel verde tocat. Deliciu!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru insiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😘. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.














6 comentarii:

  1. Este super buna! Am facut-o si am primit nota 10+ !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim18/10/22

    Am făcut-o și eu este foarte bună. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim24/7/23

    Foarte bună reteta, mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri. O zi racoroasa!

      Ștergere