22.07.2018

Placinta cu carne

Aceasta placinta este usor de preparat si se poate consuma calda, dar este buna si rece. Se poate servi la mic dejun, ca si gustare sau o putem lua la pachet💜.

Daca probati reteta mea de Placinta cu carne, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


     Ingrediente:
  • un pachet foi subtiri de placinta(450 g)
  • 800 g carne de porc sau amestec
  • 2 cepe
  • 4 catei de usturoi
  • o lingura pasta de tomate
  • 250 g smantana(fermentata)
  • 3 oua
  • 3-4 linguri ulei
  • boia
  • sare
  • piper
  • cateva frunze de marar si patrunjel





Mod de preparare:

Foile de placinta le decongelam din timp.
Curatam si spalam ceapa si usturoiul. Ceapa o tocam marunt. Zdrobim cateii de usturoi cu lama cutitului, apoi ii tocam si pe ei marunt.
Incingem uleiul intr-o tigaie mai larga si adaugam ceapa si usturoiul. Dupa ce se inmoaie  punem carnea. Amestecam bine si lasam pe foc mediu pana se evapora tot lichidul lasat si carnea incepe sa sfaraie(aproximativ 15-20 de minute). Avem grija sa nu o ardem. Adaugam pasta de rosii, condimentam cu boia, sare si piper si mai lasam aproximativ 5 minute pe foc. Dam deoparte cratita si scurgem grasimea in exces. Adaugam verdeata tocata marunt si lasam amestecul de carne sa se raceasca.
Asternem hartie de copt intr-o tava. Impartim amestecul de carne in 3 si foile in 4 straturi.
In pachetul meu au fost 11 foi asa ca un strat l-am facut doar din 2 foi. Daca folositi pachet care are 500 g puteti pune 1 kg de carne.
Punem primele 3 foi in tava si distribuim o parte din carne. Tava mea(25x35 cm) a fost mai mica decat foile, asa ca le-am incretit putin pana au ajuns la dimensiunea ei. Nu este nevoie sa ungem foile cu ulei.
Punem urmatorul strat(am folosit stratul format din cele 2 foi), apoi carnea. Procedam la fel si cu urmatoarele. In final vom avea 4 straturi de foi si 3 de carne, ultimul fiind de foi. Cu un cutit bine ascutit portionam placinta. Spargem ouale intr-un bol, adaugam un varf cutit de sare si le batem cu furculita. Adaugam smantana si amestecam bine. Turnam acest amestec deasupra placintei si inclinam usor tava ca amestecul sa cuprinda toate bucatile de placinta. O lasam deoparte 15-20 minute ca sa se imbibe in sosul de smantana. In acest timp aprindem cuptorul la foc potrivit(180
°C) si il lasam sa se incinga. Introducem tava cu placinta si o tinem aproximativ 40-45 de minutesau pana se rumeneste frumos. Cand este gata, scoatem tava din cuptor si cand placinta se racoreste putin o putem servi. Este satioasa si tare buna.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💛. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retete de APERITIVE/GARNITURI.














Aici gasiti reteta PLACINTEI RAPIDE CU BRANZA SARATA.
Aici gasiti reteta TARTEI CU PIEPT DE PUI SI CIUPERCI.

2 comentarii:

  1. Anonim14/2/23

    Am să încerc această rețetă ! Arată super,mulțumesc pentru rețetă, o seară cît m-ai liniștită 🙋‍♀️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O zi frumoasa!

      Ștergere