13.08.2017

Nudli

Nudli- reteta de putisoare(😍) cu pesmet, nuca si zahar. Un desert ieftin, usor de facut si delicios. Se pot face si in varianta de post renuntand la ou si inlocuind untul cu margarina sau ulei. Oricum i-am pregati sunt foarte gustosi✌.

Daca probati reteta mea de Nudli(putisoare) cu nuca, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Ingrediente:
  • 400 g cartofi albi
  • aproximativ 150 g faina
  • un ou
  • un varf cutit de sare
    Pentru tavalit nudli
  • 50 g unt
  • 3 linguri pesmet
  • 5 linguri nuca macinata
  • 3 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 1/2 lingurita scortisoara


Mod de preparare:
Curatam cartofii, ii taiem in cubulete si ii punem la fiert intr-o oala cu aproximativ 1 litru de apa si un varf cutit de sare.
Cat timp cartofii fierb incingem untul intr-o tigaie si adaugam pesmetul si nuca. Amestecam continuu pana se rumeneste usor, apoi dam deoparte si adaugam zaharul si zaharul vanilat. Presaram scortisoara si amestecam bine.
Punem pe foc o oala cu 3 litri de apa si o lingurita de sare.
Zdrobim cartofii (bine scursi si putin racoriti) ca pentru piure si ii amestecam cu oul si putina sare. Framantam adaugand faina treptat. Trebuie sa obtinem un aluat mai moale si usor lipicios. Nu punem faina multa ca nudli vor iesi prea tari dupa fierbere.
Presaram faina pe blatul de lucru si rasturnam aluatul. Il impartim in 4 bucati.  Formam din fiecare bucata un snur de aproximativ 30 cm. Taiem cu cutitul si rulam fiecare bucatica in palmele pudrate cu faina. Eu i-am taiat cam de marimea degetului.
II punem in apa clocotita si ii lasam sa fiarba pana se ridica la suprafata (aproximativ 5 minute). Cand sunt gata, ii scoatem cu o spumiera si ii tavalim prin nuca si pesmetul calit. Bunatate!😋
Sunt buni si calzi si reci.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuit pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.












Aici gasiti reteta PAPANASILOR AROMATI SI PUFOSI.

4 comentarii:

  1. Anonim6/3/23

    Foarte buni, am să fac si eu dar fără ou și unt de post. Mulțumesc! Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim6/3/23

    O să încerc această rețetă.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Astept sa revi si sa imi spui cat de mult v-au placut. O seara frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!