01.07.2017

Supa de rosii cu galuste din gris

O supa lejera de vara si nu numai. Se poate face cu orez sau taitei de casa. Este o bunatate si se poate consuma atat calda cat si rece.💜💜

Daca probati reteta mea de Supa de rosii cu galuste din gris, va invit cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Ingrediente:
  • 500 ml suc de rosii
  • o ceapa
  • un morcov
  • un ardei gras
  • un  pastarnac
  • o radacina patrunjel
  • o bucata radacina telina 
  • sare
  • piper
  • cateva fire de patrunjel verde
    Galuste
  • 2 oua
  • 7 linguri rase cu gris
  • 2 linguri ulei
  • un varf cutit de sare


Mod de preparare:
Curatam legumele, le spalam si le punem la fiert intr-o oala cu 2,5- 3 litri de apa si un praf de sare. Dupa aproximativ o jumatate de ora de fierbere sau cand sunt bine patrunse, le scoatem (fara a arunca supa in care au fiert)si cand se racoresc le pasam cu mixerul vertical. Daca doriti ca supa sa fie mai subtire indepartati legumele si folositi doar zeama in care acestea au fiert.
Punem oala cu zeama pe foc si adaugam legumele pasate. Lasam sa fiarba la foc mic pana da in clocot, apoi adaugam  sucul de rosii.
Pregatim galustile: spargem ouale intr-un castron, adaugam peste ele un varf cutit de sare si le batem cu telul. Adaugam grisul  lingura cu lingura si amestecam bine. La sfarsit punem cele doua linguri de ulei(pe rand). Omogenizam si lasam amestecul deoparte 5-10 minute. Grisul pe care il vom folosi nu trebuie sa fie fin, trebuie sa aiba o granulatie mai mare ca altfel galustile ies tari. Cand cumparam gris ne uitam pe pachet ca nu cumva sa fie scris gris extrafin. La aceasta reteta am folosit gris marca Baneasa.
Dupa acest timp, "taiem" cu lingura din compozitia de galuste si punem in supa. Inmuiem lingura in supa de fiecare data cand formam o galusca. Punem capacul si lasam sa fiarba inca 10-15 minte la foc mic. Cat timp fierb galustile le stropim de 2-3 ori cu apa rece(turnam apa peste ele cu o cescuta). Condimentam cu sare si piper iar la sfarsit adaugam patrunjelul tocat. Dupa preferinta se pot adauga si 1 -2 catei de usturoi, putin zahar si alte condimente, dupa gustul fiecaruia. Este tare buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😘😘😘. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu SUPE/CIORBE.












Aici gaiti reteta TAITEILOR DE CASA.

12 comentarii:

  1. Am sa incerc rețetă dmv., cred că este foarte bună , sper să-mi iasă găluștile, mulțumesc mult!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mut drag! Astept sa-mi spui cum ti-a iesit :)

      Ștergere
  2. foarte buna, multumim pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim30/5/22

    Foarte bună

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim4/7/22

    Arata bine ,am sa o încerc și eu.Multumesc pentru bunătățile prezentate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri.

      Ștergere
  5. Anonim19/7/22

    Foarte buna,am făcut și eu astăzi.Multumim pt reteta !

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim4/1/24

    Foarte bună

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este,m multumesc frumos! Va doresc sa aveti un An Nou cu sanatate si numai bucurii!

      Ștergere