26.02.2017

Sarmale in frunza de vie

Pentru aceste sarmalute am folosit frunze de vita potrivite ca marime(cat palma). Carnea a fost bio(porc crescut la tara) si sarmalutele au iesit super delicioase😋.

Daca probati reteta mea de Sarmalute in frunza de vie, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata❤.



      Ingrediente:
  • 600 g carne tocata de porc
  • 2 cepe curatate si spalate
  • un ou (optional)
  • 5 linguri orez
  • o cana cu suc de rosii
  • cateva fire de marar si patrunjel
  • boia
  • sare
  • piper macinat
  • frunze de vita


Mod de preparare:
Am folosit frunze de vita in saramura pe care le-am lasat o ora in apa rece. Daca folositi frunze proaspete, faceti saramura(o lingurita de sare la 1 l de apa), puneti frunzele spalate intr-un castron de metal, sticla sau in alt vas si le acoperiti cu saramura fierbinte. In 10-15 minute frunzele vor fi tocmai bune pentru a infasura carnita in ele.
Din ingredientele de mai sus mi-au iesit 36 de sarmalute.
Cum am procedat:
Am pus carnea tocata intr-un castron. 
Peste carne am adaugat ceapa data pe razatoarea cu orificii mici, orezul spalat, oul si verdeata tocata marunt. Am condimentat cu boia, sare si piper macinat, apoi am amestecat foarte bine toate ingredientele.
Am inceput sa impachetez sarmalele asezand carne in centrul fiecarei frunze de vie, apoi am rulat si am impins capetele in interior.
Am asezat sarmalele intr-o oala pe fundul careia am pus frunze de vie si am presarat printre ele putina sare si piper.
Am acoperit sarmalele cu frunze de vie si am turnat apa cat sa le acopere.
Am pus oala pe foc si cand sarmalele au inceput sa clocoteasca am transferat-o in cuptorul preincalzit la foc mic. Am lasat sarmalutele sa fiarba aproximativ o ora si jumatate. Pe parcurs am mai completat cu cate putina apa fierbinte cand aceasta a scazut.
Cu 20 de minute inainte sa opresc focul am inlaturam frunzele de vita de deasupra si am adaugat sucul de rosii. 
Au iesit niste sarmalute tare gustoase! Le-am servit cu smantana si paine proaspata.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu