24.07.2016

Prajitura cu budinca de vanilie si mure


O prajitura cu blat umed, usor de preparat si delicioasa.



loading...




  

       Ingrediente:

  • Blat: 
  • 2 oua 
  • 300 g faina 
  • 250 g zahar 
  • 150 g unt 
  • 250 ml lapte 
  • 3 linguri cacao 
  • 3 linguri dulceata de mure 
  • o lingurita bicarbonat stins in otet 
  • un varf cutit de sare




       Budinca:
  • 600 ml lapte 
  • 4 galbenusuri 
  • 200 g zahar 
  • 125 g unt 
  • 4 linguri faina 
  • un pliculet gelatina granule 
  • o fiola esenta de vanilie 
  • 350 g mure 
        Pentru ornat:
  • 300 ml frisca batuta 
  • mure 
  • 2 linguri dulceata de mure





Mod de preparare

Blat:
Am pus ouale cu un praf de sare intr-un castron incapator si le-am batut cu telul.
Am adaugat pe rand zaharul,laptele, untul topit si racit, gemul de mure si bicarbonatul stins in otet. Am amestecat cu telul dupa fiecare.La sfarsit am incorporat faina cernuta cu cacao si am omogenizat bine.
Am turnat compozitia intr-o tava (24 x24 cm)cu inel detasabil,tapetata cu hartie de copt.
Am dat tava la cuptorul preincalzit la foc mediu, pentru 35-40 de minute.
Am facut testul cu scobitoarea .
Cand blatul a fost copt l-am scos din tava si l-am lasat sa se raceasca.

Budinca:
Am amestecat galbenusurile cu zaharul,laptele si faina.
Am omogenizat si am pus compozitia pe foc mic intr-un vas cu fund dublu.
Am amestecat continuu pana aceasta s-a ingroasat.
Am dat vasul deoparte sa se racoreasca crema putin si am aduagat gelatina hidratata in 4 linguri de apa rece.
Am amestecat bine cu telul si am adaugat esenta de vanilie ,apoi untul taiat cubulete.
Cand s-a racit crema,am adaugat murele usor strivite cu furculita si am amestecat cu o spatula.






Asamblare: 
Am indepartat “capacul'' blatului pentru ca era putin bombat apoi am taiat blatul in doua foi.
Am pus prima foaie in tava in care l-am copt ,am intins crema de vanilie si am acoperit cu cea de-a doua foaie.
Am dat tava la frigider pentru aproximativ doua ore.
Dupa doua ore cand s-a intarit crema , am scos inelul detasabil, am indepartat marginile prajiturii si am taiat-o in 16 cuburi.
Am ornat fiecare cub cu frisca, mure si dulceata de mure.
Sa va fie de folos!
Aici gasiti mai multe retete cu bunatati din bucataria mea.



















loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

..

Articole recente