03.12.2017

Prajitura desteapta cu ciocolata

Cremoasa, ciocolatoasa si delicioasa. Aceasta prajitura, la copt, se separa singura in straturi. Recomand cu drag sa o faceti si voi!💜

Daca probati reteta mea de Prajitura desteapta cu ciocolata, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     
     Ingrediente:
  • 5 oua medii
  • 500 ml lapte
  • 100 g unt(82%grasime)
  • 150 g zahar pudra(6 linguri cu varf)
  • 75 g faina(5 linguri rase)
  • 15 g cacao(o lingura rasa)
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 1 fiola esenta de vanilie
  • un varf  cutit de sare
  • zahar pudra pt.pudrat prajitura

Mod de preparare:
Topim untul impreuna cu ciocolata pe baie de aburi sau in cuptorul cu microunde, omogenizam si lasam sa se raceasca.
Separam ouale si mixam galbenusurile cu zaharul pana acestea se albesc. Turnam in fir subtire amestecul de unt si ciocolata in timp ce mixam. Cernem faina cu cacaoa si le adaugam treptat in compozitie.
Punem laptele caldut si mixam din nou pana la omogenizare.
Batem albusurile spuma cu un praf de sare si le incorporam usor cu telul in amestecul de galbenus. Ne va iesi o compozitie destul de lichida.
Compozitia rezultata o turnam intr-o tava (24x24cm) tapetata cu hartie de copt. Pentru ca prajitura sa iasa mai inalta folositi o tava mai mica sau mariti cantitatile ingredientelor.
Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(170-180 °C) pentru aproximativ 50 de minute sau pana prajitura incepe sa se desprinda de pe margini si se rumeneste putin deasupra.
Cand prajitura este coapta o lasam sa se raceasca bine in tava, apoi o dam la frigider pentru cateva ore sau cel mai bine peste noapte. Inainte de servire portionam prajitura si o pudram cu zahar. Este un desert reusit, pe placul tuturor.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.















Aici gasiti reteta PRAJITURII CU MERE, BISCUITI SI CREMA DE VANILIE.

18 comentarii:

  1. Prajitura desteapta cu cacao:https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.ro/2016/03/prajitura-desteapta-cu-cacao.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim5/4/23

      Eu o numesc cresmit si am facut o pe cea cu vanile. Nepotul meu Erick e inebunit dupa ea.

      Ștergere
    2. Daa, foarte buna si cea cu vanilie, si intr-adevar, se aseamna la gust cu cremsnit-ul.

      Ștergere
  2. O sa o incerc ,arata bine si cred ca este si foarte buna,imi plac retetele voastre!

    RăspundețiȘtergere
  3. Extraordinar de buna! Când eram mica, aveam la biserica o babuta simpatica care facea mereu prăjitura asta, și mereu ma întrebam cum punea budinca în mijloc! :)) acum am descoperit minunea! Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim12/9/22

    Va urmăresc cu plăcere .Aveți rețete deosebite

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet, ma bucur ca iti plac retetele mele. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  5. Nicoleta22/3/23

    Îmi place în mod deosebit modul în care prezentați retetele(pt cei care vor sa folosească lingura ca unitate de măsură sau ca tarul.) În plus, atașați și poze. Ce sa mai zic, sunteti minunata! Felicitari! Am sa incerc sa o fac și eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc frumos pentru aprecieri, Nicoleta! Te imbratisez cu drag si te mai astept in mica mea bucatarie virtuala. O seara frumoasa!

      Ștergere
  6. Diana Gherghescu14/11/23

    Super-buna!

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!