26.06.2016

Tort pentru Andreea

Un tort delicios preparat anul trecut(2015) pentru una dintre printesele familiei noastre. La multi ani, Andreea!💚💚💚 Mentionez ca tortul a cantarit aproximativ 6 kg. Daca probati reteta mea de Tort, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.


loading...


      Ingrediente
     Blat:
  • 100 g faina de migdale
  • 150 g zahar pudra
  • 30 g cacao
  • 7 albusuri
  • o lingurita esenta de rom
  • un praf de sare
      Mousse de ciocolata alba:
  • 400 ml frisca lichida
  • 400 g ciocolata alba
  • 1 plic gelatina (10 g)
  • 75 ml apa
      Mousse de ciocolata neagra:
  • 400 ml frisca lichida
  • 400 g ciocolata cu 75% cacao
  • 1 plic gelatina (10 g)
  • 75 ml apa
       Mousse de ciocolata cu lapte:
  • 400 ml frisca lichida
  • 400 g ciocolata cu lapte
  • 1 plic gelatin(10g)
  • 75 ml apa
       Mousse roz:
  • 400 ml frisca lichida
  • 400 g ciocolata alba
  • 1 plic tort gelee rosu
  • 1 plic gelatina(10 g)
  • 75 ml apa
       Mousse cu sirop de menta:
  • 400 ml frisca lichida
  • 400 g ciocolata alba
  • 4 linguri sirop de menta
  • un strop de colorant alimentar verde
  • 1 plic de gelatina (10 g)
  • 50 ml apa
       Pentru decor:
  • 600 ml frisca lichida
  • o ciocolata alba
  • un plic tort gelee rosu
  • o vafa imprimata + gelatina
  • bomboane decor




Aici gasiti reteta TORTULUI DIPLOMAT CU FRUCTE.
Aici gasiti reteta TORTULUI AMANDINA.



Mod de preparare
Blat:
Amestecam migdalele cu 70 g zahar pudra si cacao. Separat, batem albusurile bine cu sarea, apoi adaugam treptat cele 80 g zahar pudra ramase. Turnam amestecul de migdale peste albusurile batute si amestecam usor cu o spatula. Spre sfarsit aromatizam cu esenta de rom. Punem aluatul intr-o tava(25x35cm)  tapetata cu hartie de copt si coacem 15-20 minute la foc mediu.
Mod de preparare mousse-uri de ciocolata alba, neagra si cu lapte:
Punem gelatina la hidratat in apa rece pentru 10-15 minute. Ciocolata rupta bucatele o amestecam cu 100 ml frisca lichida, o punem pe foc si o lasam doar cat sa se topeasca amestecand continuu.Topim la foc mic cateva secunde gelatina hidratata, fara sa fiarba, apoi o adaugam in ciocolata topita si omogenizam. Cand se raceste amestecul de ciocolata il incorporam in 300 ml frisca batuta.
Mousse de menta:
Punem gelatina la hidratat in apa rece pentru 10-15 minute. Ciocolata rupta bucatele o amestecam cu 100 ml frisca lichida, o punem pe foc si o lasam doar cat sa se topeasca amestecand continuu. O luam de pe foc si adaugam siropul de menta si colorantul verde. Topim la foc mic cateva secunde gelatina hidratata, fara sa fiarba, apoi o adaugam in ciocolata topita si omogenizam . Cand se raceste amestecul de ciocolata il incorporam treptat in 300 ml frisca batuta.
Mousse roz:
Punem gelatina la hidratat in apa rece pentru 10-15 minute. Ciocolata rupta bucatele o amestecam cu 100 ml frisca lichida, o punem pe foc si o lasam doar cat sa se topeasca amestecand continuu. Topim la foc mic cateva secunde gelatina hidratata, fara sa fiarba, apoi o adaugam in ciocolata topita si omogenizam . Cand se raceste amestecul de ciocolata il incorporam in 300 ml frisca batuta, impreuna cu tort gelee-ul rosu.
Frisca decor:
Ciocolata rupta bucatele o amestecam cu 3 linguri de frisca lichida. O punem pe foc si o lasam doar cat sa se topeasca. Dupa ce se raceste o amestecam cu restul de frisca care a fost batuta cu tort gelee-ul rosu.
Asamblare tort:
Pentru ca nu am avut o tava atat de inalta in care sa asamblez tortul, am imbracat in folie alimentara o cutie din carton tare. 
Am pus primul strat de mousse cu sirop de menta, am nivelat si am dat la frigider pentru o ora. La fel am procedat si cu celelalte straturi de mousse. Imediat ce am turnat ultimul strat am asezam blatul racit, am apasat usor si l-am insiropat cu un sirop preparat din 4 linguri de zahar ars si 200 ml apa. Am data tortul la frigider pana a doaua zi.
A doua zi am rasturant tortul pe un platou, am indepartat folia alimentara si m-am apucat sa-l ornez.
Deasupra lui am intins jumatate din gelatina, am nivelat si am asezat cu grija vafa de napolitana. Am presat usor si am intins peste ea cealalata parte de gelatina. Am ornam tortul cu frisca si bomboane decor. Cam asa a iesit...sper sa va placa si voua! Copiii au fost super incantati si de aspect si de gust.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de TORTURI.













loading...

2 comentarii:

  1. Cite grame are un plic de gelatina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ecaterina,pliculetul classic de 10 g. Am sa scriu si in reteta. Multumesc de vizita si te mai astept! O zi frumoasa in continuare sa ai!

      Ștergere