12.09.2016

Tort Amandina

Un tort preparat pentru onomastica sotului meu …a fost alegerea perfecta. Musafirii mei au fost incantati si de gust, dar si de aspect. Recomand cu drag sa il faceti si voi💜.
Daca probati reteta mea de Tort Amandina, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cum v-a iesit si cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.
     
    Ingrediente
    Blat:

  • 6 oua
  • 9 linguri zahar (225 g)
  • 5 linguri faina (125 g)
  • 3 linguri cacao (75 g)
  • 3 linguri ulei
  • o lingurita praf de copt
  • un praf de sare
    Crema:
  • 400 g unt gras 
  • 4 galbenusuri 
  • 9 linguri zahar (225 g) 
  • 3 linguri cacao (75 g) 
  • 2 linguri lapte
  • 2 lingurite esenta de rom 
    Pentru insiropat:
  • 300 ml cappuccino sau cafea indulcita
    Glazura:
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 50 g unt
  • 50 ml frisca lichida
    Décor:
  • ¼ din crema
  • 100 g ciocolata

Mod de preparare
Blat:
Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma cu un varf cutit de sare si am inceput sa adaugat zaharul lingura cu lingura. Am mixat bine pana s-a format o spuma consistenta. Am adaugat treptat si galbenusurile amestecate cu uleiul. Am cernut faina cu cacao si praful de copt si cu ajutorul unei spatule am incorporat-o in amestecul de oua. Am turnat compozitia intr-o forma rotunda ( diametrul 24 cm) tapetata cu hartie de copt. Am dat tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 25-30 de minute. Am facut testul cu scobitoarea  Cand blatul a fost copt l-am lasat sa se raceasca.
Crema:
Intr-o craticioara am pus galbenusurile si cu un tel le-am amestecat cu zaharul, laptele si cacaoa. Am pus sa fiarba pe baie de aburi amestecand continuu pana compozitia s-a ingroasat putin. Am dat deoparte si cand s-a racit am adaugat esenta de rom.
Am mixat spuma untul moale, apoi treptat am incorporam in el amestecul de galbenusuri. 
Asamblare:
Am taiat blatul, pe orizonatala, in trei egale. Am insiropat(pe rand) fiecare parte de blat cu cappuccino si am intins peste ea crema. Am oprit 1/4 din crema pentru décor.
Glazura:
Am pus toate ingredientele intr-un vas si le-am topit pe baie de aburi.
Cum am decorat:
Am imbracat marginile tortului cu un strat subtire de crema(am oprit 2-3 linguri pentru aveline), apoi am asezat de jur imprejurul tortului, la baza, bucati de ciocolata.
Am turnat aproximativ trei sferturi din glazura( calda) in mijlocul tortului si am inclinat usor platoul sa se prelinga si pe margini. Din restul de glazura am modelat un grilaj dupa ce tortul a stat la frigider aproximativ 20 de minute. Dupa alte 20 de minute de stat la rece, cu ajutorul unui posh, am format aveline. In centrul fiecarei avelina am pus un “bob” de ciocolata alba topita, iar in centrul tortului bucati de ciocolata. A iesit un tort minunat…voi ce ziceti?😍
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI/TORTURI.
















Aici gasiti reteta TORTULUI CU CREMA DE IAURT SI FRISCA.


12 comentarii:

  1. Buena ziua. La tortul amandina capuchino lati disfacut in 300g de lapte sau apa? Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.ro/2017/08/tort-egiptean.html

    RăspundețiȘtergere
  3. O rețetă super , recomand. Va mulțumim mult de toate bunătățile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună Gicuţa!
    Poate nu am fost destul de atenta, dar...cata esenta de rom ai pus!?
    Mulţumesc din ❤
    Melinda

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Melinda! Scuze, am omis s-o trec la ingrediente :) ....2 lingurite cu esenta am pus. Editez acum reteta. Multumesc pentru atentionare....pup, o zi frumoasa! <3

      Ștergere
    2. Multumesc frumos Gicuta, sa ai o seara magica! Pup U !

      Ștergere
    3. Pup si iti multumesc si eu! O zi frumoasa! <3

      Ștergere
  5. Am facut aceasta prajitura si mi-a iesit excelent.Sunt foarte multumita. Va doresc sanatate si numai bine🙏❤ !!! Va urmaresc cu drag💝 !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba bucur ca v-a placut. Si eu iti multumesc pentru vizita si aprecierei, o seara frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  6. Anonim27/12/23

    Buna ziua! Aș dori cantitățile pt o formă de tort cu diametrul de 18! Vă mulțumesc! Sărbători fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Iti las mai jos ingredientele. sarbatori fericite!
      Ingrediente
      Blat:
      5 oua
      7 linguri zahar
      4 linguri faina
      2 linguri cacao
      3 linguri ulei
      o lingurita praf de copt
      un praf de sare
      Crema:
      350 g unt gras
      3 galbenusuri
      8 linguri zahar
      2 linguri cacao
      2 linguri lapte
      2 lingurite esenta de rom

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).