29.02.2016

Cozonac floare (de post)


Chiar daca este de post, este un cozonac delicios, pufos si aromat.



loading...
       Ingrediente
       Aluat:

  • 500 g faina
  • 100 g zahar
  • 50 g margarina
  • 250 ml apa
  • 1 cub drojdie
  • coaja de lamaie
  • 1/2 sticluta esenta de rom
  • 1/2 sticluta esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare

       Pentru umplutura:
  • 250 g nuca macinata
  • 4 linguri de zahar
  • 2 linguri cacao
  • o lingurită scortsoara
  • 100 ml lapte soia (apa)



Mod de preparare
Umplutura:

Am amestecat toate ingredientele pana am obtinut o pasta omogena.
Blat:
Am desfacut drojdia in 50 ml apa calduta ,am adaugat o lingurita de zahar si am lasat-o la crescut. Restul de apa l-am pus intr-o craticioara cu margarina, zaharul,sarea si coaja de lamaie.Am pus craticioara pe foc mic si am lasat-o pana s-a topit zaharul,apoi am dat deoparte si am adaugat esentele.Am cernut faina intr-un castron, am facut o adancitura in mijloc si am pus drojdia crescuta.Am inceput sa framant adaugand treptat siropul (apa+zaharul+margarina) caldut. Am transferat aluatul pe masa de lucru si l-am framantat aproximativ 25 de minute, pana nu s-a mai lipit de maini .L-am pus din nou in lighean si l-am lasat la crescut acoperit cu un prosop, pana si-a dublat volumul.




Cand aluatul a crescut l-am impartit in cinci bucati, dintre care una mai mica.Bucata mai mica am intins-o intr-o forma dreptunghiulara , am uns-o cu amestecul de nuca si am rulat-o. Am lasat-o deoparte.Celelalte patru bucati de aluat le-am intins pe rand intr-o forma rotunda(aproximativ 30 cm diametrul). Pe primele trei bucati am intins din amestecul de nuca si le-am asezat pe hartie de copt suprapuse. Am acoperit cu a patra foaie,am presat usor si am lipit marginile bine de jur-imprejur.
Am taiat cu un cutit opt triunghiuri egale,apoi am crestat fiecare triunghi in mijloc. Prin crestatura am tras varful fiecarei bucati, iar capetele le-am unit.Am asezat ruloul format din bucatica de aluat in mijlocul"cozonacului" si l-am presat usor.Mai multe imagini cu realizarea florii, gasiti aici . Am transferat aluatul cu hartie de copt intr-o tava rotunda si l-am uns pe deasupra cu ulei. L-am lasat jumatate de ora la crescut ,apoi am dat tava la cuptorul preincalzit pentru 45 de minute .
Sa va fie de folos!
loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

..

Articole recente