01.05.2023

Friptura de miel cu cartofi la cuptor

Friptura de miel cu cartofi la cuptor este un preparat gustos pe care il savuram cu placere in ziua de Paste si nu numai. Punem totul in tava, dam tava la cuptor si in circa doua ore avem friptura si garnitura....suna bine, nu-i asa?😉    

Daca probati reteta mea de Friptura de miel cu cartofi la cuptor sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


    Ingrediente:
  • 2 kg carne de miel
  • 1,2 kg cartofi
  • 200 g iaurt gras
  • usturoi granule
  • boia dulce de ardei
  • sare
  • piper macinat
  • 3 linguri ketchup
  • 1 lingura mustar







Mod de preparare:
La aceasta reteta eu am folosit doua pulpe mai mici de miel care au cantarit impreuna cca 2 kg.
Cum procedam: daca este nevoie degresam partial carnea, apoi o asezam intr-o tava incapatoare. Punem iaurtul intr-un castronel impreuna cu mustarul, 2 linguri ketchup, sare, usturoi granule, boia si piper macinat dupa gust. Condimentele sunt la alegere….puteti renunta la unele sau puteti adauga in plus condimentele care va plac. Amestecam totul bine pana la omogenizare, apoi pensulam bucatile de carne pe toate partile cu aceasta compozitie. Lasam tava cu carne deoparte pana pregatim cartofii. Dupa ce ii curatam de coaja si ii spalam ii taiem in bucati mai mari. Ii punem intr-un bol, presaram peste ei sare, boia, piper macinat si granule de usturoi, apoi amestecam in asa fel incat condimentele sa fie distrubuite uniform peste feliile de cartofi. Asezam cartofii in tava pe langa bucatile de carne, apoi turnam apa cam de un deget si jumatate. Eu am pus apa in bolul in care au fost cartofii si am mai adunat de pe acolo condimentele care au mai ramas lipite de el. Punem apa in tava pe langa carne si cartofi, nu direct peste ei ca sa nu indepartam condimentele. Acoperim tava cu folie de aluminiu si o dam la cuptorul preincalzit la foc mediu, 180°C. Daca doriti sa adaugati si 2-3 linguri cu ulei il puneti odata cu apa...eu nu am mai pus pentru ca a avut carnea grasime, iar friptura a iesit foarte buna si asa. Verificam din cand in cand si daca este nevoie mai completam cu cate o cescuta cu apa fierbinte. Cand carnea si cartofii sunt bine patrunsi(la mine au fost dupa cca 1 ora si ¾) indepartam folia de aluminiu, picuram deasupra lor o lingura de ketchup, apoi pensulam ca sa il intindem peste tot. Mai lasam sa stea in cuptor 15-20 de minute sau pana carnea si cartofii capata o culoare frumoasa. Cand este gata, scoatem tava din cuptor si dupa 10-15 minute putem servi delicioasa friptura de miel cu carofi. Cu o salata verde alaturi este un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta traditionala a DROBULUI DE MIEL.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!