31.10.2023

Aripioare de pui cu vin si usturoi la cuptor

Aceste aripioare de pui sunt fragede, suculente si aromate. Se fac simplu si usor, iar rezultatul este mai mult decat delicios. Se pot servi alaturi de cartofi prajiti, piure, orez cu legume, salata sau diverse sosuri.

Daca probati reteta mea de Aripioare cu vin si usturoi la cuptor, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💚.


    Ingrediente:
  • 10 aripioare de pui(cca 1 kg)
  • boia dulce de ardei(½ lingurita)
  • usturoi granulat(1 lingurita)
  • sare(1 lingurita)
  • piper macinat(½ lingurita)
  • o cana cu vin alb sau roze
  • o capatana de usturoi
  • o lingura ketchup





Mod de preparare:
Parlim, curatam si spalam aripioarele de pui, taiem putin din varfuri si le punem sa se scurga intr-o strecuratoare. Cand sunt scurse le punem intr-un bol, presaram peste ele boiaua, granulele de usturoi, piperul si sarea. Masam bine aripioarele ca sa se distribuie uniform condimentele. Daca aveti timp le puteti lasa macar o jumatate de ora ca sa stea asa....acoperiti bolul si il lasati in bucatarie. Daca nu va place sau nu aveti un condiment pe care l-am folosit eu puteti renunta la el sau puteti adauga si alte condimente care va plac.
Punem aripioarele intr-o tava, printre aripioare punem felii de usturoi, apoi turnam vinul. Vinul trebuie sa fie macar de un deget in tava. Acoperim tava cu folie de aluminiu si o dam la cuptorul preincalzit la foc iute(200°C) . Aripioarele vor sta in cuptor cam 45 de minute sau pana sunt bine patrunse. Timpul de gatire depinde si de cuptor sau cat de mari/mici sunt aripioarele. Din cand in cand stropim aripioarele cu sosul din tava, iar daca acesta scade prea mult mai adaugam putin vin sau apa. Cu 15 minute inainte sa fie gata indepartam folia de aluminiu si pensulam aripioarele cu o lingura de ketchup. Aripioarele vor capata o culoare frumoasa. Cand sunt gata, lasam aripioarele sa se “odihneasca 10-15 minute, apoi le scoatem pe un platou si le servim alaturi de garnitura preferata. Un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta ARIPIOARELOR IN CRUSTA CROCANTA.
Aici gasiti reteta ARIPIOARELOR PANE.




 

Un comentariu:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!