21.01.2022

Lapte acru(covasit) - reteta simpla

Laptele acru se poate consuma ca atare, cu paine proaspata sau mamaliguta fierbinte, dar se poate folosi si intr-o multime de retete delicioase.💜

Daca probati reteta mea de Lapte acru(covasit), va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


     Ingrediente:
  • 2 litri de lapte (minim 3,5% grasime)
  • 250 g iaurt natur


Mod de preparare:
Punem laptele la fiert intr-o cratita cu peretii grosi si il fiebem la foc mic 5-7 minute dupa ce incepe sa colocteasca. Avem grija sa nu dea in foc…stam cu cochii pe el si trecem din cand in cand cu lingura prin cratita ca laptele sa nu se umfle si sa dea in foc. Eu am folosit lapte proaspat de vaca…vedeti in imaginile de mai jos ce caimac are. Daca nu aveti posibilitatea sa procurati lapte direct de la sursa, urmatorul lapte pe care vi-l recomand sa il folositi este cel de la dozatoare, apoi orice lapte gras din comert care sa aiba cel putin 3,5%grasime. Nu recomand laptele UHT pentru aceasta “reteta”. Cand laptele a fiert, inchidem focul de sub cratita si il lasam sa se raceasca, sa ajunga la o temperatura intre 35-40°C….trebuie sa il simtim caldut la deget, nu fierbinte. Daca laptele este prea fierbinte, exista riscul sa se formeze prea mult zer cand acesta se acreste. Punem peste laptele din cratita iaurtul(eu am folosit iaurt de la Lidl la galetusa) si amestecam bine cu un tel in forma de para. Iaurtul sa fie  la temperatura camerei sa nu raceasca prea mult laptele. Punem amestecul de lapte si iaurt intr-o oala de lut sau alt vas pe care il acoperim cu o farfurioara sau capac si il lasam la loc caldut(bucatarie). Il putem pune direct in borcane, apoi le acoperim cu capacele puse invers. Va dura cam doua- trei zile pana acesta se va acri….depinde cat de cald este in incapere. Nu este bine sa punem vasul cu laptele direct langa o sursa de caldura(calorifer, soba, etc) pentru ca se va acri prea prea tare si isi va lasa si zer mult….temperatura ar trebui sa fie undeva intre 22-si 25°C. Cand laptele s-a acrit il amestecam cu o lingura ca sa se uniformizeze, apoi il punem in borcane care se inchid cu capace. Le putem pastra la frigider mai multe zile. Daca vreti sa mai faceti o tura de lapte acru, puteti opri o cana din laptele deja covasit si sa il folositi in loc de iaurt. Usor de facut, nu-i asa?
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de APERITIVE/GARNITURI.

3 comentarii:

  1. vio vio4/1/23

    Super bun , multumim pt, toate retetele minunate :* :* :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri.

      Ștergere
  2. Foarte bun. Multumesc pentru retete, va urmaresc cu drag..

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!