27.04.2020

Covrigi de casa opariti

Reteta de covrigi de casa este o reteta simpla si ieftina pe care o poate pregati oricine. Prin oparirea in solutia alcalina, covrigii vor avea o crusta rumena, frumoasa. Sper sa incercati si voi cat mai curand reteta.💛


Daca probati reteta mea de Covrigi de casa opariti  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente
    Aluat:

  • 350 g faina
  • 225-250 ml apa calduta
  • 10 g drojdie proaspata sau 3 g uscata(1 lingurita rasa)
  • ½ lingurita cu zahar
  • ½ lingurita cu sare
  • 2 linguri cu ulei
   Solutie pentru oparit covrigii:
  • 1 litru de apa
  • 60 g bicarbonat alimentar(2 linguri cu varf)
    Pentru finisat:
  • seminte de mac, susan, sare grunjoasa(cantitatile le stabiliti voi, dupa gust)






Mod de preparare
Aluat:

Punem peste drojdie putina apa calduta(1-2 linguri) si zaharul, apoi amestecam si o lasam sa se activeze. Apa nu trebuie sa depaseasca temperatura de 38-40°C pentru ca va opari drojdia si aluatul nu va mai dospi. Activarea acesteia dureaza aproximativ 10 minute. Daca folositi drojdie granule care nu necesita hidratare o amestecati direct in faina.
Cernem faina intr-un bol, facem o adancitura in mijlocul ei si punem drojdia dospita. Amestecam cu lingura si incepem sa adaugam treptat apa calduta. Punem si sarea, mai turnam apa calduta si amestecam. In functie de calitatea si gradul de umezeala al fainii pe care o folosim cantitatea de apa poate varia. Eu am avut faina de tara si mi-au fost necesari 250 ml apa ca sa obtin un aluat potrivit de tare..spre molcut. Puteti folosi faina 650. Ungem blatul de lucru cu putin ulei si rasturnam aluatul. Il framantam aproximativ 10 minute adaugand treptat cele doua linguri de ulei. Cand este gata, punem din nou aluatul in bolul uns cu putin ulei. Acoperim bolul cu folie alimentara si lasam aluatul la crescut aproximativ o ora sau pana isi dubleaza volumul.
Dupa acest timp, aprindem cuptorul la foc mediu spre mare( 190-200ºC).
Asternem hartie de copt intr-o tava(am folosit tava de cuptor) si o ungem cu ulei.
Punem apa cu bicarbonatul intr-o oala pe foc mic.
Scoatem aluatul crescut din bol si il imparim in 7 bucati egale. Daca doriti, il puteti imparti in mai multe bucati. Ungem blatul de lucru cu ulei si framantam putin fiecare bucata de aluat dandu-i forma rotunda. Rulam fiecare bucata de aluat pana obtinem un snur lung de aproximativ 70 cm. Pliem snurul la mijloc, rasucim cele doua parti, apoi lipim capetele formand un cerc. Procedam la fel si cu celalate bucati de aluat. Cu ajutorul unei spumiere cufundam cate un covrig in solutia care clocoteste. Il lasam maxim 10 secunde, apoi il scoatem, tot cu spumierea (miscam putin de ea ca sa se scurga covrigul de apa) si il asezam in tava pregatita dinainte.
Presaram deasupra covrigilor seminte si sare dupa gust. Introducem tava in cuptor pentru aproximativ 20 de minute sau pana covrigii se rumenesc frumos. Ii servim calzi sau reci…. daca mai raman.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.



















6 comentarii:

  1. Delicioși 😋reușită rețeta. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu. Te mai astept cu drag!

      Ștergere
  2. Am covrigii la cuptor 😍Mulțumesc pentru reteta 😘
    Revin cu poze 😁

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Cum ti-au iesit, cat de mult v-au placut? ?)

      Ștergere
  3. Anonim30/11/22

    Ce rol are bicarbonatul in apa in care se oparesc covrigii? Si daca nu pun bicarbonat si pun sare in apa in loc de bicarbonat ce se intampla?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bicarbonatul le da luciu covrigilor. Nu am incercat sa il inlocuiesc cu sare.

      Ștergere