02.06.2021

Chec fraged si gustos cu oua de gasca sau gaina

Pentru ca am avut mai multe oua de gasca am zis sa le folosesc la un desert si m-am gandit la acest chec. Am fost foarte incantata de rezultat…abia astept sa il mai pregatesc. Bineinteles ca acest chec se poate face si cu oua de gaina. Haideti sa vedeti mai jos ce ingrediente am folosit si cum am procedat😊.




 Daca probati reteta mea de Chec fraged si gustos cu oua de gasca sau gaina  
sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.    
   Ingrediente:
  • 4 oua de gasca sau 8 de gaina(cca 470 g)
  • 300 g zahar (1 ½ cana de 250 ml)
  • 300 g faina (2 cani)
  • 75 ml ulei (5 linguri)
  • 75 ml lapte( 5 linguri)
  • 25 g cacao(o lingura)
  • o lingurita cu varf cu praf de copt
  • coaja rasa de la o lamaie mare
  • o lingurita esenta de rom
  • un varf cutit de sare 
Mod de preparare:
Pentru inceput aprindem cuptorul la foc mediu(170-180°C). Tapetam doua tavi mari cu hartie de copt. Masuram/cantarim toate ingredientele ca sa le avem la indemana.
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Peste galbenusuri adaugam in fir subtire uleiul, ca la maioneza, amestecand continuu cu telul, apoi punem laptele. Lasam deoparte si ne ocupam de albusuri pe care le vom pune in vasul mixerului sau in alt bol. Adaugam sarea peste ele si le mixam pana obtinem o spuma. Incorporam zaharul in 3 reprize mixand bine de fiecare data pana zaharul se dizolva complet. Cu mixerul la viteza mica incorporam treptat amestecul de galbenus, ulei si lapte. Adaugam si coaja de lamaie. Lasam mixerul deoparte, luam o spatula de bucatarie si incorporam treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt. Amestecam usor de jos in sus. Punem aluatul in tavile pregatite dinainte si oprim 4-5 linguri in bol. Peste cacao punem esenta de rom si picuram cate putina apa pana obtinem o pasta pe care o amestecam in aluatul oprit.
Adaugam compozitia de cacao peste compozitia alba si facem diferite forme cu un bat de frigaruie sau o furculita.
Dam tavile la cuptor pentru aproximativ 45-50 de minute sau pana checurile se rumenesc usor deasupra. Dupa primele 40 de minute facem testul cu scobitoarea: infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins pe ea, inseamna ca este copt.
Cand sunt coapte, scoatem checurile din tavi si cernem zahar pudra deasupra lor. Le feliem cand se racesc si le servim cu mare pofta. Deliciu!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.



















Aici gasiti reteta pentru CHEC CU APA MINERALA.






2 comentarii:

  1. Mulțumesc am sa incerc cu oua de gîscă este prima dată cînd folosesc oua de gîscă sper sa ne placă .Va doresc succes .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O seara frumoasa!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!