01.02.2021

Prajituri Indiene cu frisca

Prajiturile Indiene cu frisca sunt un deliciu. Pandispan pufos si insiropat, frisca si glazura de ciocoalata….nu te poti opri din mancat 😊

Daca probati reteta mea de Prajituri Indiene cu frisca, va astept cu drag sa reveniti, sa imi spuneti cat de mult v-au placut.

    

     Ingrediente
     Pentru fursecuri:

  • 4 oua
  • 100 g zahar(4 linguri)
  • 100 g faina(4 linguri)
  • 2 linguri ulei
     Umplutura:
  • 350 ml smantana pentru frisca
  • 2 linguri zahar pudra
     Sirop:
  • 250 ml apa
  • 100 g zahar(4 linguri)
  • 1 lingura esenta de vanilie
     Glazura:
  • 100 g ciocolata 50% cacao
  • 50 g unt






Mod de preparare
Fursecuri:

Tapetam tava cuptorului cu hartie de copt. Eu am desenat cerculete(de 4-5 cm) pe hartie, cu distanta intre ele, apoi am intors-o invers si am asezat-o in tava….am prins-o pe alocuri cu unt moale. Aprindem cuptorul la foc mediu-180 °C.
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Peste albusuri punem sarea si le mixam pana se formeaza o spuma. Adaugam zaharul si mixam in continuare pana acesta se dizolva complet si obtinem o bezea tare si lucioasa. Peste galbenusuri punem cele doua linguri de ulei amestecand continuu cu telul in forma de para. Cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam in bezea mixtura de galbenus si ulei, amestecand cu miscari largi, de jos in sus. Deasupra cernem faina si se amestecam la fel, cu miscari largi, de jos in sus. Punem aluatul intr-un posh de bucatarie si umplem cerculetele desenate pe hartia de copt. Dam tava la cuptor pentru aproximativ 10-12 minute sau pana fursecurile se rumenesc usor pe margini. Cand sunt gata, ne ajutam de lama unui cutit si le dezlipim atent de pe hartia de copt. Le  lasam sa se raceasca. Din compozitia de mai sus am copt aproape 2 tavi de fursecuri(32 bucati).
Umplutura:
Smantana pentru frisca trebuie sa stea peste noapte in frigider. O punem in vasul mixerului sau in alt vas inalt si incepem sa o mixam la viteza mica. Cand incepe sa creasca in volum si sa se lege marim viteza mixerului. Adaugam zaharul si mixam in continuare pana frisca se intareste si capata consistenta. Nu o mixam prea mult ca sa nu se taie. O pastram in frigider pana la intrebuintare.
Sirop:
Punem apa si zaharul intr-o craticioara si lasam sa fiarba pana zaharul se dizolva complet. Cand se raceste, aromatizam siropul cu esenta de vanilie.
Glazura:
Punem untul cubulete impreuna cu ciocolata rupta bucatele intr-un vas pe baie de aburi. Amestecam pana ciocolata si untul sunt complet topite.
Asamblare:
Trecem rapid fiecare fursec prin siropul complet racit sau le insiropam cu ajutorul unei pensule. Spritam frisca pe jumatate din fursecuri si le acoperim cu cealalta jumatate apasand usor. Luam cu lingurita din glazura calduta si intindem circular pe fiecare piscot de deasupra. Punem prajiturile 2-3 ore la rece, apoi le putem servi. Un deliciu!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.



2 comentarii:

  1. Anonim9/10/22

    Bună ziua.Am făcut prăjitura după rețeta dvs.A ieșit foarte bună.🌹

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites