02.07.2020

Pizza cu branzeturi

Pizza cu branzeturi are  aroma si gust deosebit. Se face rapid, iar aluatul il puteti framanta de seara si il lasati la dospit peste noapte, in frigider. Sper sa incercati cat mai curand reteta 😊

Daca probati reteta mea de Pizza cu branzeturi, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.

   
    Ingrediente
    Blat
:
  • 250 g faina
  • 150 ml apa minerala
  • 10 g drojdie proaspata sau 3-4 g uscata
  • 2 linguri ulei de masline
  • 1/4 lingurita cu zahar
  • un varf cutit de sare
    Topping:
  • 100 g gorgonzola
  • 200 g mozzarella
  • 150 g cascaval afumat
  • busuioc uscat






Eu am dublat cantitatile ingredientelor pentru blat deoarece am facut si o pizza cu mezeluri.
Mod de preparare
Blat:

Peste drojdie punem zaharul, amestecam si lasam sa se lichefieze. Daca folosim drojdie uscata o amestecam in faina, iar zaharul il dizolvam in apa calduta.
Cernem faina intr-un bol. Punem apa minerala intr-un ibric impreuna cu sarea si o incalzim putin. Facem o adancitura in mijlocul fainii si adaugam drojdia si apa. Amestecam mai intai cu lingura, apoi incepem sa framantam cu mana. Daca aluatul este prea moale mai adaugam putina faina, iar daca este prea tare punem putina apa. Transferam aluatul pe blatul de lucru uns cu putin ulei de masline. Il framantam 5-7 minute adaugand si restul de ulei. Cand este gata, il punem din nou in bol, acoperim bolul cu un prosop de bucatarie sau folie alimentara si lasam aluatul la crescut pana isi dubleaza volumul(aproximativ 45 de minute).
*
Framantam cateva secunde aluatul dospit. Il vom framanta si intinde pe blatul uns cu putin ulei sau usor infainat. Il intindem intr-o foaie groasa de aproximativ 5 mm, apoi il punem in tava(am folosit o tava cu dimensiunea de 32 cm) tapetata cu hartie de copt si unsa cu putin ulei. Peste aluat punem bucati mici de branza gorgonzola si mozzarella. Eu am rupt branza, daca doriti o puteti taia in cubulete. Condimentam cu busuioc uscat, apoi presaram cascavalul dat pe razatoarea cu orificii mari. Punem tava in cuptorul preincalzit la foc 
 mare( 230°C) pentru aproximativ 15- 20 de minute sau pana pizza se rumeneste frumos pe margini. Servim pizza fierbinte...este un DE-LI-CIU!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de PASTE/PIZZA.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!