17.05.2020

Omleta cu cartofi la cuptor

Omleta cu cartofi este un preparat delicios, rapid si satios. Salamul il putem inlocui cu carnati, sunca sau friptura ramasa de la gratar. Daca nu este sezonul pentru ceapa verde, o putem inlocui cu o ceapa uscata taiata in felii mai groase si inabusita inainte in putin ulei si apa. Din ingredientele date ies trei portii de omleta.😊


Daca probati reteta mea de Omleta cu cartofi la cuptor, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.💜


     Ingrediente:
  • 500 g cartofi
  • 5 oua
  • 150 g branza telemea
  • 100 g salam sau alt mezel
  • 3 fire de ceapa verde
  • ½ legatura marar
  • 1 lingura ulei
  • boia dulce
  • sare
  • piper
     In plus:
  • 1 ou pentru uns deasupra


Mod de preparare:

Spalam cartofii(am avut 2 cartofi mari care au cantarit 500 g) si ii punem la fiert cu coaja cu tot. Cand intra furculita usor in ei ii scoate si ii lasam la racit.
Spalam ceapa si mararul, le lasam la zvantat, apoi tocam mararul marunt si ceapa in rondele mai subtiri.
Branza o dam pe razatoarea cu orificii mari si salamul il feliem, apoi il taiem in bucati potrivit de mari.
Indepartam coaja cartofilor raciti si ii taiem in cuburi potrivit de mari.
Spargem ouale intr-un bol mai mare(ar mai fi mers un ou, doua ), adaugam boia, sare si piper si le batem bine cu furculita. Sare punem mai putina ca avem si branza care este sarata. Eu am pus ¼ lingurita.
Peste ouale batute adaugam pe rand: branza, salamul, ceapa verde impreuna cu mararul si la sfarsit cuburile de cartof. Amestecam de fiecare data. Asternem hartie de copt intr-o tava si ungem partea de jos cu ulei. Eu am folosit o tava rotunda de unica folosita cu diametrul de 20 cm si inaltimea de 4. Punem amestecul in tava si il presam bine cu spatula de bucatarie sau o lingura. Batem un ou cu furculita si il intindem pe toata suprafata compozitiei. Daca folositi tava de unica folosinta o asezati pe tava aragazului, nu o puneti direct pe gratarul cuptorului. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 30-35 de minute sau pana omleta se rumeneste frumos deasupra. Cand este gata o scoatem din tava cu ajutorul hartiei, o punem pe un paltou si tragem usor hartia de sub ea. Cand se racoreste putin o putem servi.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca ❤. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.



















Un comentariu: