11.05.2020

Gogosi rapide cu flori de salcam

Gogosile cu flori de salcam.... un dulce al copilariei. Sunt parfumate, rapide si absolut delicioase. Daca nu le-ati incercat pana acum, va recomand sa le faceti.❤


Daca probati reteta mea de Gogosi rapide cu flori de salcam, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente
  • 20-25 flori de salcam
    Aluat:
  • 225 g faina(o cana si jumatate - cana cu capacitatea de 250 ml)
  • 300 g iaurt simplu
  • 1 ou
  • 4 linguri cu zahar
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1 lingurita praf de copt
  • un varf cutit de sare
    In plus:
  • ulei pentru prajit gogosile
  • zahar pudra pt. finisat








Mod de preparare:

Mai intai ne ocupam de florile de salcam : le rupem cu codita cu tot, le spalam bine si le punem la scurs intr-o strecuratoare, apoi pe un prosop curat.Trebuie sa le zvantam bine. Eu, o parte din flori le-am cules de pe codite si le-am incorporat in jumatate de aluat…voi puteti face cum doriti, ambele variante sunt bune, cea de a doua este mai rapida.
Aluat:
Pentru aluat am facut compozitia ca la Gogosi turnate cu iaurt:
Amestecam faina cu praful de copt si le cernem intr-un bol.
Adaugam peste faina: iaurtul, zaharul, sarea, oul si esenta de vanilie. Am folosit pentru prima data aroma gel de vanilie de la aromesiesente.ro….foarte multumita am fost.
Amestecam bine cu telul toate ingredientele pana rezulta o compozitie omogena. Ne va iesi un aluat ca o smantana foarte groasa, dar care curge. Daca doriti ca aluatul sa fie mai subtire, folositi mai putina faina.
*
Punem ulei(cam 300 ml) intr-o cratita, de preferat una mai ingusta si mai inalta.
Cu ajutorul unei linguri “imbracam” cu aluat florile de salcam. Codita o lasam la vedere, nu o cufundam in aluat.
Cand se incinge uleiul reducem focul la mediu si incepem sa prajim gogosile. Nu le prajim nici la foc moale pentru ca se vor imbiba in ulei, dar nici la foc iute pentru ca se vor rumeni pe exterior iar in interior alautul va fi crud.Le luam de codita si le punem cu grija in cratita ca sa nu sara ulei si sa ne ardem. Lasam distanta intre ele pentru ca vor creste la prajit. Prajim gogosile pe ambele parti pana se rumenesc frumos. Cand sunt gata, le scoatem pe hartie absorbanta si cand se mai racoresc le pudram cu zahar. Daca doriti sa faceti si gogosi in care puneti flori rupte de pe codita, luati cu o lingurita(plina) din aluat si le prajiti la fel. Inmuiati de fiecare data linguritita in ulei si turnati gramajoare din aluat. Cam asta-I tot …sunt bune si calde si reci 💜
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCIURI.




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu