21.07.2018

Macrou cu legume coapte, la cuptor

Legumele putin coapte fac acest fel de mancare sa aiba o savoare aparte. Este un preparat lejer si  vara poate fi servit si rece. Recomand reteta cu mult drag!

Daca probati reteta mea de Macrou cu legume coapte, la cuptor,  va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

 
     Ingrediente:
  • 2 bucati peste macrou(600 g) 
  • 2 ardei capia(se poate folosi si ardei gras) 
  • 2 ardei iuti(am folosit din otet) 
  • 2 rosii mai mari 
  • 1 morcov 
  • 2 cepe potrivite 
  • 3-4 catei de usturoi 
  • sare 
  • piper 
  • cateva frunze de patrunjel 


Mod de preparare:

Curatam pestele, indepartam capetele si il taiem in rondele. Il spalam bine cu apa rece, apoi ii dam cu putina sare si il lasam intr-o strecuratoare la scurs.
Curatam si spalam legumele, mai putin usturoiul pe care il vom folosi mai tarziu. Taiem ardeii capia in bucati mai mari, iar ceapa si morcovul in rondele. Eu am avut un cutit ondulat cu care am taiat morcovul. Asezam pe foc potivit o tigaie grill si cand aceasta se incinge punem pe rand legumele. Le coacem pe ambele parti aproximativ cate un minut, astfel incat legumele sa se gateasca doar pe jumatate. Nu trebuie sa le ardem, le lasam doar putin sa capete gust de copt. Rosiile si ardeii iuti ii vom coace la urma, deoarece isi vor lasa zeama si nu vrem sa spalam tigaia de la inceput. Niste rosii cherry ar fi mers mai bine la acest preparat, poate si niste ardei colorat in galben si verde, dar m-am descurcat cu ce am avut. Punem toate legumele copate intr-o tava(vas yena in cazul meu) si adagam sare si piper peste ele. Amestecam usor si lasam vasul deoparte. Am uitat sa va spun ca dupa ce am copt ardeii iuti i-am taiat si pe ei in rondele si i-am pus impreuna cu celelalte legume.
Punem si bucatile de peste( bine scurse) in tigaia incinsa si le rumenim usor pe toate partile, avand grija ca atunci cand le intoarcem sa nu le rupem. Cand sunt gata le punem in tava deasupra legumelor. Turnam apa cat sa acopere legumele si dam tava la cuptor(foc mediu) pentru aproximativ 30-35 de minute sau pana pestele si legumele sunt bine patrunse. Daca apa scade prea mult si legumele si pestele nu s-au gatit mai putem completa cu apa fierbinte. Cu 5 minute inainte sa fie gata adaugam  usuturoiul tocat(il zdrobim cu lama cutitului si-apoi il tocam), iar la sfarsit punem patrunjelul tocat marunt. Gata, in 5 minute ne putem aseza la masa. Sa avem pofta!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.











2 comentarii:

  1. Anonim9/4/23

    Buna,arata super multumesc pentru retete

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, cu drag! Iti multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere