19.11.2017

Prajitura cu mere si sirop de zahar ars (de post)

Prajitura cu mere si sirop de zahar ars este delicioasa, aromata si bine insiropata....nici nu zici ca este de post. Contine doar cateva ingrediente ieftine si la indemana oricui. Recomand cu drag s-o faceti si voi! 💚
Daca probati reteta mea de Prajitura  cu mere si sirop de zahar ars (de post), va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata❤,

     Ingrediente
     Pentru caramel:
  • 4 linguri zahar
     Blat:
  • 200 g faina
  • 175 g zahar
  • 250 ml apa
  • 125 ml ulei
  • o lingurita esenta de vanilie
  • o lingurita praf de copt
  • un varf cutit de sare
     Alte ingrediente:
  • 7 mere potrivite ca marime
  • 4-5 linguri gem de gutui (sau orice fel de gem aveti)
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1 lingura de zahar
  • 5o g margarina vegetala 



Mod de preparare:
Am folosit o cratita cu diametrul de 24 cm in care am caramelizat cele 4 linguri cu zahar, apoi prin miscari circulare am tapetat peretii acesteia cu el. Trebuie sa fim atenti sa nu ardem zaharul ca devine amar.
Am asezat merele curatate de coaja si cotor peste caramelul intarit si le-am umplut cu gemul de gutui. Am pus bucatele de margarina printre ele si am presarat scortisoara si o lingura de zahar deasupra lor. Am dam cratita la cuptorul preincalzit (foc mediu) pentru aproximativ 15 minute pana merele s-au inmuiat putin.
In timp ce merele au stau in cuptor am pregatim compozitia de blat:
Am pus pe foc o craticioara cu cele 175 g zahar. Cand s-a caramelizat am turnat apa (atentie la aburi!) si am lasat sa fiarba pana s-a dizolvat tot caramelul. Cand a fost gata, am asezat craticioara intr-un vas cu apa rece ca sa grabesc racirea siropului. Acest sirop il puteti face mai inainte ca sa aiba timp sa se raceasca.
Am turnat siropul rece intr-un bol, am adaugat un praf de sare, esenta si uleiul. Am amestecat cu telul,  apoi am incorporat treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt. Am amestecat bine ca sa nu fie cocoloase. Consistenta aluatului trebuie sa fie ca a celui de chec. Daca vi se pare prea moale mai adaugati o lingura de faina.
Cand merele s-au inmuiat am scos cratita din cuptor si am turnat compozitia de blat. Am avut grija ca acesta sa ajunga peste tot, printre mere. Am reintrodus cratita in cuptor pentru aproximativ 30-35 de minute pana blatul a inceput sa se desprinda de pe marginile cratitei si s-a rumenit frumos. Putem sa facem testul scobitorii.
Am pus un platou deasupra cratitei si cu o miscare ferma am rasturnat prajitura. Dupa vreo 10 minute am indeparat cu atentie cratita si am lasat prajitura sa se raceasca. Daca doriti ca prajitura sa fie mai inalta (gen tort), puteti adauga inca jumatate din cantitatile ingredientelor de la blat, si in plus 1-2 linguri de zahar pentru caramel. servim prajitura cand se raceste complet. Simpla si buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.











4 comentarii:

  1. Delicios și aspectuos!
    Pacat că nu pot încărca poză.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Astept sa imi lasi mesaj(sa imi trimiti foto) in pagina si voi incarca eu fotografia. Ma bucur ca v-a placut.

      Ștergere
  2. Anonim12/12/22

    Foarte buna reteta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere