04.11.2017

Chec cu rahat, cacao si iaurt (fara agenti de crestere)

Daca esti in pana de idei si nu stii ce desert sa faci, incearca acest chec minunat... vei fi incantata. Cu toate ca nu contine agenti de crestere, checul iese pufos, fraged si gustos.💜  

Daca probati reteta mea de Chec cu rahat, cacao si iaurt (fara agenti de crestere) sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente:
  • 9 oua 
  • 1  ½ cana zahar (350 g) 
  • 2  ½ cu faina (375 g) 
  • 150 g iaurt 
  • 150 ml ulei 
  • 4-5 cuburi de rahat (maxim 200 g) 
  • 1 lingura cacao 
  • 2 lingurite coaja de lamaie 
  • 1 fiola esenta vanilie 
  • un varf cutit de sare 



Mod de preparare:
Pregatim toate ingredientele care trebuie sa fie la temperatura camerei. Faina si zaharul le vom masura cu o cana cu volumul de 250 g sau le vom cantari.
Spargem ouale separand galbenusurile de albusuri. Peste albusuri punem sarea si le mixam pana se formeaza o spuma tare, apoi adaugam treptat zaharul si mixam de fiecare data pana se dizolva complet. Trebuie sa obtinem o bezea tare si lucioasa. Amestecam cu telul galbenusurile cu uleiul pus ca la maioneza, apoi adaugam iaurtul, coaja de lamaie si esenta. Incorporam acest amestec in albusuri mixand la viteza mica. Adaugam treptat faina amestecand usor cu o spatula de jos in sus. Tapetam doua tavi mari (ale mele au dimensiunea 33x12x7cm) cu hartie de copt. Repartizam aluatul in ambele tavi si oprim 3-4 linguri in vas peste care adaugam cacaoa. Amestecam pana se omogenizeaza. Peste compozitia alba din tavi presaram rahatul taiat cubulete mici, apoi deasupra(de-a lungul tavilor) punem compozitia cu cacao. Trecem usor cu coada unei linguri prin aluat ca sa-i dam aspect marmorat. Dam tavile la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru 40-45 de minute. Dupa primele 40 de minute facem testul cu scobitoarea: infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins pe ea inseamna ca este copt. Cand sunt gata, scoatem checurile din tavi si cernem deasupra lor zahar pudra. Feliem checul cand se raceste. Simplu de facut si tare bun!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.







Aici gasiti reteta CHECULUI MARMORAT.

3 comentarii:

  1. am s a l e prepar mult succes..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Te astept sa revii si sa imi spui cat de mult ti-a placut :) O zi minunata sa ai!

      Ștergere
  2. Anonim30/6/22

    Multumesc mult ptr toate bunătăttile si rețetele lor.

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!