18.09.2017

Salata de sfecla rosie

Salata de sfecla rosie este rapida, delicioasa si sanatoasa. Noi o consumam mai mult in anotimpul rece. Si voi faveti la fel? 😊


Daca probati reteta mea de Salata de sfecla rosie, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 1 kg sfecla rosie
  • 1 radacina mica de hrean(70-80 g)
  • 1-2 linguri ulei de masline sau vegetal(optional)
  • 2-3 linguri otet
  • 1 lingurita rasa de sare
  • 1 lingurita cu zahar
  • piper sau chimen macinat


Mod de preparare:
Alegem bucati de sfecla cam de aceeasi marime. Le putem fierbe, insa prin coacere gustul este mai intens iar culoarea ramane aceeasi. Noua ne place sa o consumam si in stare cruda, amestecata cu morcov fin razuit.
Spalam bucatile de sfecla,  le infasuram in hartie de copt, apoi in staniol. Le punem intr-o tava pe care o dam la cuptor pentru aproximativ o ora la foc mediu. Cand furculita intra usor in sfecla, este coapta. Dupa ce se raceste complet o curatam de coaja si o dam pe razatoarea cu ochiuri mari. Daca doriti o puteti taia cubulete sau in felii.  Hreanul il radem fin. Amestecam cele doua radacinoase si le asezonam cu ulei, otet, sare, zahar si piper sau chimen macinat. Eu am folosit un varf de lingurita de piper macinat. Daca pregatiti cantitate mai mare si vreti sa o pastrati timp mai indelungat (pentru iarna) adaugati uleiul in momentul in care consumati salata...sau renuntati la el, si folositi sare neiodata de muraturi. Aceasta salata rezista pe raftul din camara mai mult timp deoarece hreanul o va conserva. Simplu de facut, gustoasa si sanatoasa!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

Un comentariu:

  1. Salate de sfecla rosie va avea un gust mult mai bun daca adaugati 1 lingura de chimen putin macinat si 2 linguri de zahar. Incercati si va beti convinge . La noi in ardeal asa se face si e MINUNATA

    RăspundețiȘtergere