14.03.2018

Bors de sfecla rosie

Borsul de sfecla rosie este gustos si sanatos, are o culoare superba, este plin de vitamine, plus ca se face usor si rapid. Se potriveste perfect in perioada postului si nu numai. Recomand cu drag sa incercati si voi reteta💛! 
Daca probati reteta mea de Bors de sfecla rosie  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

     
    Ingrediente:
  • 2 bucati sfecla rosie (600 g)
  • 3 cartofi
  • o ceapa
  • un morcov mare
  • o mana de ardei gras taiat cubulete (am folosit congelat)
  • o radacaina de telina (de marimea unui ou)
  • 2-3 linguri cu ulei
  • bors (dupa gust)
  • sare
  • cateva fire de leustean si patrunjel



Mod de preparare:
Spalam bine sfecla, o stergem de apa, o decojim si o dam pe razatoarea cu orificii mari. Curatam si spalam ceapa, morcovul, cartofii si telina. Cartofii ii taiem in cuburi, iar restul legumelor le taiem dupa preferinta...in bucati mai mari sau mai mici.
Incingem uleiul in oala in care vom pregati ciorba si adaugam toate legumele. Le calim aproximativ 5 minute ca sa se inmoaie putin, apoi adaugam aproximativ un litru si jumatate de apa. Cand atinge punctul de fierbere acoperim partial oala cu capac si lasam sa fiarba la foc mic pana legumele sunt bine patrunse(aproximativ 20-25 minute). Daca apa scade prea mult mai completam cu apa fierbinte. Cand legumele sunt gatite adaugam bors (il dam inainte in 2-3 clocote) dupa gustul nostru. Mai lasam sa fiarba cu totul 1-2 minute minute si potrivim gustul de sare. La sfarsit adaugam verdeata tocata marunt. Cand este gata, lasam ciorba 15 minute sa se racoreasca, apoi o putem servi. Simplu de facut, gustoasa si sanatoasa😊.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.






8 comentarii:

  1. super !multumesc pt ,,idee" ...asa ceva am mancat prima data prin Moldova ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri. O zi minunata sa ai!

      Ștergere
  2. Razvan7/8/22

    Interesanta reteta, felicitari! Ca sfat, pentru ca sfecla sa nu-si piarda culoarea, este bine sa o fierbi in prealabil in bors, dupa care, la final, sa o amesteci cu restul ciorbei, pe care o mai lasam la fiert cca 5 minute pentru intrepatrunderea aromelor tuturor legumelor. Tot in ultima parte a gatirii, poti adauga si niste bulion de rosii, care-i va aduce ciorbei un plus de gust si va potenta acreala borsului. De asemenea, pastarnacul, patrunjelul (radacini) si varza sunt si ele bine-venite alaturi de legumele pe care le-ai folosit. Pentru a desavarsi gustul acestui bors, poti adauga in ultima parte a gatirii o lingurita de cimbru sau cimbrisor (acesta este mai aromat). Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru aprecieri si sfat, Razvan. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  3. Anonim18/10/23

    Mulțumesc, Gicuta! O fac chiar acum și de abia aștept să mănânc. Deja miroase grozav și arată apetisant. 🤗

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim19/3/24

    Mulțumesc frumos pentru reteta!Sănătate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Va multumesc si eu pentru comentariu, aprecieri si vizita. O zi frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!