25.07.2017

Prajitura "Cartof"

Prajitura Cartof pe care o savuram din plin in copilarie. Un desert, asemanator la gust cu salamul de biscuiti, care se prepara usor si este extrem de gustos💛.
Daca probati reteta mea de Prajitira "Cartof" sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

     Ingrediente:
  • 500 g biscuiti Petit Beurre
  • 150 g miez de nuca
  • 250 ml lapte
  • 100 g unt
  • 100 g ciocolata 50%cacao
  • 100 g stafide hidratate intr-o lingura de rom
  • 3 linguri gem de caise
  • 3 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 1 lingura cu varf de cacao neagra
  • 2 lingurite esenta de rom 
     In plus:
  • 100 g biscuiti macinati fin
  • 2 linguri cacao

Mod de preparare:
Punem laptele, zaharul si ciocolata rupta bucatele intr-o craticioara pe foc mic. Lasam pana amestecul da in clocot, apoi dam craticioara deoparte si adaugam untul si esenta de rom. Amestecam si lasam sosul la racit.
Macinam biscuitii si miezul de nuca in robotul de bucatarie, in rasnita sau ii trecem prin masina de tocat. Ii punem intr-un bol impreuna cu cacaoa. Amestecam totul cu un tel in forma de para, apoi turnam sosul rece de ciocolata. La sfarsit incorporam gemul de caise si stafidele. Omogenizam compozitia si o lasam la "odihnit" aproximativ o jumatate de ora.
Cu mainile unse cu putin ulei modelam cartofii. Daca amestecul este prea moale mai adaugam 1-2 linguri de biscuiti macinati sau daca este prea tare si nu se leaga putem adauga putin lapte sau gem.Trecem prajiturile prin pudra de biscuiti, apoi le presaram din belsug cu cacao. Gata!.... mi-am facut pofta si m-am vazut din nou copil💕
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.










Aici gasiti reteta pentr NUCI UMPLUTE CU CREMA DE CIOCOLATA.
Aici gasiti reteta pentru PRAJITURA CU FOI SI CREMA FIARTA DE CACAO.

2 comentarii: