27.06.2016

Foi de napolitana cu crema caramel

Prajitura Foi de napolitana cu crema caramel este una dintre cele mai rapide si simple prajituri...cei mici, dar si cei mari o vor adora❤. Este delicioasa si satioasa! 👌


Daca probati retea mea de Foi de napolitana cu crema caramel  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente:
  • un pachet mare cu foi de napolitana 
   Pentru crema:
  • 500 g miez de nuca 
  • 250 g zahar 
  • 250 g unt (82% grasime)
  • 6 oua 
  • 200 ml lapte 
  • 2 lingurite esenta de rom 
    Pentru caramel:
  • 250 g zahar 



Mod de preparare:
Sfaramam miezul de nuca cu ciocanul de snitele sau il taiem marunt.
Caramelizam 250 g de zahar intr-o cratita, fara sa il ardem. Trebuie sa aiba o culoare aurie.
Turnam laptele peste caramel (atentie la aburi!) si lasam pe foc mic pana caramelul se topeste complet.
Adaugam untul taiat cubulete si amestecam pana se topeste si acesta.
Reducem focul la mic si in timp ce amestecam turnam in fir subtire ouale mixate cu zaharul(250 g). Amestecam continuu pana compozitia se ingroasa ca o smantana. Adaugam nucile si lasam sa mai dea 2-3 clocote. Dam cratita deoparte si aromatizam cu esenta de rom. Puteti folosi aroma care va place.
Lasam crema sa se racoreasca putin, apoi intindem o parte peste prima foaie de napolitana si nivelam. Peste crema punem a doua foaie, apasam usor si intindem alt strat de crema. Procedam asa pana terminam crema si foile. Eu am folosit 5 foi si am pus 4 straturi de crema. Altadata, cand am avut foi de napolitana mai mici am folosit 6 si am pus 5 randuri de crema. Crema nu trebuie sa fie in strat gros.
Infasuram prajitura in folie de plastic, punem o greutate peste ea (eu am pus un fund de lemn si o oala de 10 litri plina cu apa) si o lasam pana a doua zi sa se preseze bine.Taiem prajitura inainte de servire si o mancam cu mare pofta ca este delicioasa😋.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.



















2 comentarii: