17.03.2016

Placinte (melcisori) cu mere

Se pot prepara si de post renuntand la ou si micsorand cantitatea de faina. Sunt fragede si absolut delicioase😋.

Daca probati reteta mea de Placinte(meltisori) cu mere, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Ingrediente
    Aluat:

  • 500-550 g faina
  • 250 ml apa calduta
  • un ou (daca o facem de post, renuntam la ou)
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • 1,500 kg mere
  • 6 linguri zahar (sau dupa gust)
  • o lingurita scortisoara(sau dupa gust)
    In plus: 
  • ulei pentru uns foile



Mod de preparare
Aluat:
Batem cu furculita oul cu sarea, turnam apa si incepem sa framantam adaugand faina treptat. Daca alegem sa  preparam placintele de post nu punem oul.
Trebuie sa ne iasa un aluat potrivit de tare care nu se mai lipeste de maini.
Impartim aluatul in 16 bile din care vom intindem foi cam de 12 cm diametrul. Le ungem cu ulei si le suprapunem cate doua. In final vom avea opt pachete a cate doua foi (vezi foto). Le acoperim cu folie alimentara sau un prosop curat si le lasam la odihnit pana pregatim umplutura.
Umplutura:
Merele spalate le curatam de coaja si cotoare si le dam pe razatoarea mare. Le punem la calit cu zaharul. Cand merele s-au calit si a scazut zeama pe care si-au lasat-o inchidem focul si adaugam scortisoara. Lasam la racit.
Dupa ce merele s-au racit incepem sa formam placintele.
Picuram ulei pe masa de lucru. Luam o foaie de aluat si o intindem cu sucitorul intr-o forma patrata pana devine transparenta. Punem umplutura cam pe un sfert de foaie in partea de jos, apoi o rulam si ii dam forma de spirala. Asezam placintele intr-o tava in care am asternut hartie de copt si le ungem cu ulei. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu-180
°C pentru aproximativ 35 de minute sau pana se rumenesc frumos. Cand sunt gata, le scoatem din tava si cand se racoresc le putem servi. Daca doriti, le puteti pudra cu zahar. Un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💛. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete de ALUATURI/FOIETAJE.













4 comentarii:

  1. Azi am făcut și eu melcișorii cu mere. Foarte gustoși! Mulțumesc pentru toate rețetele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, oana! Ma bucur mult ca v-au placut, o seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim16/1/24

    Bună, sa înțeleg ca din 16 turtite au ieșit 8 melcișori. Ai împreunat doua câte doua turtite? Arata super de bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Da am suprapus 2 cate doua si le-am intins, pe rand, intr-o foaie cat mai subtire. Multumesc pentru aprecieri, o zi frumoasa!

      Ștergere