10.01.2018

Pui copt in vas de lut

Gustul si savoarea preparatelor facute in vasul de lut sunt unice si delicioase. Puiul astfel copt, in suc propriu, este fraged si tare bun😋.

Daca probati reteta mea de Pui copt in vas de lut, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestile primite de la voi sunt binevenite💛.


     Ingrediente
  • un pui mare(am avut de curte)
    Pentru marinada:
  • 3 linguri mustar
  • 1 lingurita miere
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingura rasa cu sare
  • 1 lingurita ierburi aromatice
  • ¼ lingurita piper
  • ¼ lingurita boia




Mod de preparare:
Parlim, curatam si spalam bine puiul, apoi il stergem cu prosoape de hartie.
Marinada:
Amestecam intr-un bol mustarul cu mierea si uleiul, apoi adaugam condimentele. Omogenizam bine.
*
Pensulam bine puiul cu acest amestec pe interior si exterior.
Il infasuram in folie alimentara si il lasam cateva ore in frigider, 
de preferat peste noapte.
Cufundam vasul si capacul in apa rece timp de aproximativ o ora. Scoatem puiul din frigider ca sa ajunga la temperatura camerei. Inlaturam folia de pe pui si il asezam in vas.
Aprindem cuptorul la foc mediu si introducem vasul cu puiul pe gratarul din interiorul cuptorului. Cuptorul nu trebuie incins dinainte.
Fiind pui de curte s-a gatit in aproximativ o ora si jumatate. Din cand in cand am scos vasul din cuptor si am turnat peste pui, cu lingura, din zeama pe care acesta si-a lasat-o.
Cu 20 de minute inainte ca puiul sa fie gata am luat capacul ca sa se rumeneasca frumos. A iesit fraged si delicios... se vede, nu-i asa?😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

2 comentarii:

  1. Anonim4/11/23

    Bună.. ms frumos pentru rețetă,a ieșit delicios...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur mult ca v-a placut. Iti multumesc si eu penrtu vizita si aprecieri.

      Ștergere