18.12.2017

Prajitura Chinezoaica

Prajitura Chinezoaica este un fel de negresa absolut delicioasa, are nuca multa si glazura crocanta de galbenus....o prajitura cu gust si dor de copilarie💟.

Daca probati reteta mea de Prajitura Chinezoaica, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     
     Ingrediente:
     Blat:
  • 250 g unt moale(82% grasime) 
  • 150 g zahar pudra 
  • 6 albusuri 
  • 100 g faina 
  • 250 g nuca macinata 
  • 2 linguri cacao 
  • 1 lingurita esenta de vanilie 
  • un pliculet praf de copt(10g) 
  • un varf cutit de sare
    Glazura:
  • 6 galbenusuri 
  • 150 g zahar pudra 
  • 1 lingurita esenta de vanilie
    Decor:
  • 50 g ciocolata 50%cacao 
  • 3 linguri lapte

Mod de preparare
Blat:
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C).
Mixam untul cu  zaharul pus in doua-trei reprize pana devine ca o crema. Spre sfarsit  adaugam si esenta de vanilie.
Separat, batem albusurile spuma cu un praf de sare, apoi le incorporam in unt, amestecand usor cu o spatula.
Peste nuca macinata cernem faina cu  praful de copt  si cacao. Le amestecam, apoi  le adaugam treptat in compozitia de unt si albus .
Punem aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Eu am folosit o tava cu dimensiunea de 25x35cm si prajitura nu a iesit foarte inalta. Recomand o tava putin mai mica. Dam tava la cuptor pentru 20 de minute.
Glazura:
Cat timp blatul este in cuptor mixam  galbenusurile cu zaharul pudra pana isi maresc volumul si devin ca o crema. Adaugam si esenta spre sfarsit.
Scoatem tava  din cuptor si intindem crema de galbenus peste blatul copt.
Dam tava din nou la cuptor pana glazura se intareste si se rumeneste usor (10-12 minute).
Cand este gata, lasam prajitura sa se raceasca in tava.
Decor:
Rupem ciocolata bucatele, adaugam laptele si o topim pe baie de aburi. Luam cu lingura si trasam linii peste glazura de galbenus.
Cand ciocolata se intareste portionam prajitura cu un cutit trecut prin apa fierbinte. Este absolut deliciosa!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💝. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI.











Aici gasiti reteta NEGRESEI CIOCOLATOASE.

8 comentarii:

  1. Da e foarte buna o cunosc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru vizita si mesaj. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Bine ai zis! :) iti multumesc pentru vizita, te mai astept cu drag! <3

      Ștergere
  3. In sfarsit am gasit reteta care o facea mama. Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud asta! Iti multumesc si eu pentru vizita, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Gabry30/1/24

      Delicioase toate prajiturile

      Ștergere
    3. Multumesc tare mult, o zi frumoasa!

      Ștergere