19.12.2017

Carne, costite si carnati afumati, la garnita

Bucati de carne si carnati gustoase, fragede si aromate ....exact ca in copilarie...ca ACASA!💗 Ce amintiri frumoase, ce dor nebun....!



Daca probati reteta mea de Carne,costite si carnati, la garnita, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



     Ingrediente:
  • carne de porc (pulpa, spata, ceafa)
  • coasta de porc
  • carnati
  • sare grunjoasa
  • untura de porc

Mod de preparare:
Taiem carnea in suvite potrivit de groase si lungi, iar coasta  o taiem pe lungime. Asezam bucatile de carne si coasta intr-un vas incapator si le presaram cu sare. Eu am pus cam o lingurita cu varf la kg de carne.  Acoperim vasul si il lasam la loc racoros pentru 2-3 zile.
Dupa acest timp scoatem bucatile de carne/coaste si le scuturam de sarea care a mai ramas pe ele. Le puteti spala cu putina apa calduta, apoi le lasati la scurs.
Asezam carnea, carnatii si coastele in afumatoare si le afumam timp de doua zile la fum rece. Daca nu aveti posibilitatea sau nu doriti sa afumati carnea sariti peste acest pas.
Dupa ce s-au afumat, taiem carnea, coasta si carnatii in bucati potrivite.
Topim untura intr-un tuci si prajim carnea si coastele la foc mic aproximativ trei sferturi de ora sau pana sunt bine patrunse. Cand sunt gata, scoatem bucatile de carne si in aceeasi untura prajim carnatii.
Asezam bucatile de carne, coaste si carnatii in garnita sau borcane si turnam untura topita  cat sa treaca cu 2 degete peste ele. Pastram vasul la rece pana la servire. Se pot consuma ca atare sau la diverse preparate. Un deliciu! 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati ca in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete de MANCARURI CARNE /PESTE.









Aici puteti citi cum a facut sotul meu AFUMATOAREA.
Aici gasiti reteta CARNATILOR DE CASA.

24 de comentarii:

  1. Ador carnea afumată, slănină afumată, cârnați afunați ...iar așa puși în untură îmi amintesc de gustul copilăriei. Mâncam așa cu o felie de pâine la cuptorul de pământ, cu brânză sărată de burduf și roșii direct din grădina. Doamne bun mai era
    Mulțumim pentru rețeta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa...bunatati pe care le mancam in copilarie. Te imbratisez si iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu.

      Ștergere
  2. Turnați untrua curata peste ele sau cea în care a.ti făcut carnea și cârnați?? și altceva dacă nu am posibilitatea sa.o afum cum pot face??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Se poate folosi carne neafumata, doar ca o lasati la sare cum am explicat mai sus. Eu pun peste carne untura curata. O zi buna sa aveti!

      Ștergere
    2. Fără supărare, Gicuța de unde atâta untură, eu pun untura in care am prajit toate cele , oricum trebuie destulă untură si când se prajesc toate. De unde iar slănină să fac alta untura, este prea costisitor . Untura curată fac să am pentru saratele si cornulete . O seară bună!

      Ștergere
    3. Buna Mery. Eu am taiat un porc care a fost mai gras si am avut suficienta untura. Dar se poate folosi si untura in care s-au prajit carnatii si carnea...exact cum ai spus tu. O zi frumoasa iti doresc sa ai!

      Ștergere
  3. Mulțumesc foarte mult!!! Aveți niște rețete un deliciu bunul Dumnezeu sa va dea sănătatea și multa fericire!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anul acesta, am sa pun si eu carnea dupa reteta d-voastra. Va multumesc si va doresc sanatate si spor in tot ce faceti🍀😘❤ !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu, sanatate multa tuturor. Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  5. Arata foarte bine. Mulțumesc ptr rețetă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu de vizita si apreciere. O seara frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  6. Felicitări! Am și eu o întrebare : cât timp se păstrează carnea preparata în felul acesta?
    Vă doresc sănătate multă și sărbători fericite! Mulțumim mult pentru rețetele delicioase pe care ni le oferiți! ❤️❤️😘🤗🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru aprecieri! Daca este tinuta intr-un loc mai racoros, se poate pastra mai mult de 6 luni. Noi o tinem in beci unde temperatura nu este mai mare de 18-19 grade.

      Ștergere
  7. Anonim6/12/22

    Multumesc f f mult

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim6/12/22

    Mulțumesc frumos, super!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim6/12/22

    Buna seara , daca nu pun carnea in sare nu se poate pune la garnita ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim15/12/23

    Dar toba și lebarul se pot păstra la untura? Măcar o săptămână sau doua?
    Mulțumesc pentru rețetă și răspuns!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le pastrez in congelator. In untura nu am incercat.

      Ștergere