05.03.2016

Mucenici de post

Pufosi,aromati si deliciosi.Va recomand cu mare drag sa-i incercati si voi 😘



loading...


      Ingrediente
      Pentru aluat:
  • 500 g faina
  • 4 linguri zahar
  • 1 cana apa (250 ml)
  • 4 linguri ulei
  • 25 g drojdie proaspata
  • 2 lingurite coaja de lamaie
  • 1 jumatate sticluta esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare


      Pentru uns mucenicii:
  • 100 ml apa, in care dizolvam o lingura zahar si un pliculet zahar vanilat
      Pentru sirop: 
  • 1 cana si jumatate apa 
  • 1 jumatate cana zahar
  • 1 jumatate sticluta esenta de vanilie
  • 1 lingurita coaja de lamaie

     Pentru decor:
  • 3-4 linguri cu miere
  • 1 cana si jumatate nuca zdrobita




Mod de preparare:
Aluat:
Am amestecat drojdia cu o lingurita de zahar si am lasat-o la dospit  10-15 minute.
Am pus apa intr-o craticioara pe foc  impreuna cu zaharul si sarea.
Cand zaharul s-a dizolvat, am dat cratita deoparte  si am adaugat coaja de lamaie.
Siropul rezultat l-am pus intr-un castron (cand a fost doar caldut)impreuna cu uleiul, esenta si drojdia dospita.
Am inceput sa adaugand faina treptat amestecand cu mainile.
Am rasturnat aluatul pe masa de lucru infainata si am framantat aproximativ un sfert de ora , pana aluatul nu s-a mai lipit de maini.
Am transferat aluatul din nou in castron,l-am acoperit cu un prosop si l-am lasat la crescut pana si-a dublat volumul.





Cand aluatul a crescut l-am impartit in noua parti egale.
Am rulat fiecare bucata de aluat pana am obtinut un snur lung si subtire de aproximativ 80 cm.
Am pliat snurul la mijloc ,am rasucit ,am lipit capetele sub forma de cerc si am rasucit din nou pentru a forma un 8.
Am pus mucenicii astfel formati intr-o tava unsa cu putin ulei si i-am mai lasat inca trei sferturi de ora la crescut.
Cand au crescut i-am am uns cu apa in care am dizolvat zaharul si zaharul vanilat.
Am data tava la cuptorul preincalzit la foc mediu, pentru aproximativ 25-30 de minute.
In timpul coacerii am mai uns inca de doua ori  mucenicii (pentru luciu si o culoare frumoasa).

Sirop:
Am pus apa ,zaharul si coaja de lamaie intr-o craticioara pe foc.
Am lasat sa fiarba aproximativ 5 minute, dupa care am dat craticioara deoparte si am adaugat esenta.

In acest sirop cald am inmuait mucenicii,apoi i-am uns cu miere si deasupra am presarat nuca zdrobita.
Sa va fie de folos!😘
Aici gasiti si reteta mucenicilor in varianta de dulce
















loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

..

Articole recente