25.03.2017

Ciorba de salata verde, afumatura si omleta

Mi-a fost dor de-o ciorba de salata, asa ca am facut-o ...a iesit o bunatate! Recomand cu drag sa o faceti si voi.❤

Daca probati reteta mea de Ciorba de salata verde si afumatura, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.


     Ingrediente:
  • 2 salate mici
  • 200 g afumatura(am folosit ciolan afumat)
  • o ceapa alba
  • 4 fire mici ceapa verde (doar daca este sezon si o gasiti)
  • 4 fire mici usturoi sau 2 catei de usturoi uscat 
  • 2 morcovi
  • 200 g smantana fermentata
  • 2 galbenusuri
  • 3 linguri ulei
  • sare
  • piper
  • otet si zeama de lamaie(dupa gust)
  • cateva fire de patrunjel
  • sare
    Pentru omleta:
  • 4 oua
  • 3 linguri  lapte
  • 2 linguri ulei
  • un varf cutit de sare
  • cateva fire de marar si patrunjel


Mod de preparare:
Punem la incins cele 3 linguri cu ulei intr-o oala si adaugam ciolanul taiat in bucatele potrivite. Cand se rumeneste putin punem ceapa alba tocata marunt, morcovul taiat cubulete, usturoiul si ceapa verde taiate in bucati de aproximativ 3 cm. Le sotam 3-4 minute, apoi turnam aproximativ 2 litri si jumatate de apa calda sau supa de legume. Lasam sa fiarba la foc potrivit pana legumele si carnea se patrund.
Intre timp pregatim omleta:
Spargem ouale intr-un castronel si adaugam sarea, laptele si verdeata. Le batem bine cu furculita.
Punem intr-o tigaie 2 linguri cu ulei si cand se incinge turnam amestecul de oua. Prajim omleta cate 2-3 minute pe ambele parti sau pana se rumeneste usor. Cand este gata, o scoatem pe un platou si cand se mai raceste o taiem in bucati potrivit de mari.
Cand legumele si carnea s-au patruns scoatem 1-2 polinice de supa/zeama din oala si o lasam la racorit. Adaugam in oala  salata spalata si taiata in suvite. Dupa 5-6 minute punem  bucatile de omleta si potrivim gustul de sare si piper. Adaugam otet si zeama de lamaie dupa gust, mai lasam sa dea cateva clocote si inchidem focul de sub oala.
Separat, amestecam galbenusurile cu smantana si diluam supa racorita pe care am scos-o mai devreme din oala. Turnam amestecul in fir subtire in oala cu ciorba amestecand continuu. La sfarsit punem patunjelul tocat. Servim ciorbita calda sau rece alaturi de un ardei iute si paine proaspata. Este tare buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de CIORBE/SUPE.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!