03.12.2016

Rulouri cu crema de vanilie

Am achizitionat niste forme de rulouri asta vara si nu le facusem “proba”, asa ca... m-am pus pe treaba. Rulourile cu crema de vanilie au iesit absolut delicioase. Aluatul se topeste in gura, iar crema aromata de vanilie te face sa nu te opresti din mancat. Recomand reteta cu mare drag❤!

Daca probati reteta mea de Rulouri cu crema de vanilie, va astept cu drag sa reveniti si sa-mi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.

    Ingrediente
    Rulouri:

  • 300 g faina(aproximativ) 
  • 1 ou 
  • 4 linguri zahar 
  • 50 ml ulei 
  • 50 ml lapte 
  • o lingura untura solida (se poate inlocui cu 75 g unt) 
  • o lingurita amoniu de prajituri stins in otet 
  • o lingurita esenta de vanilie 
  • un varf cutit de sare 
   Crema:
  • 500 ml lapte 
  • 100 g unt gras(82% grasime) 
  • 150 g zahar (sau dupa gust) 
  • 3 gabenusuri 
  • 4 linguri faina 
  • 2 plicuri zahar vanilat 
  • o fiola esenta de vanilie 





Mod de preparare
Rulouri:
Punem intr-un bol toate ingredientele mai putin faina. Mixam pana se dizolva zaharul, apoi adaugam faina treptat si amestecam cu mainile. Cand aluatul se formeaza il transferam pe blatul de lucru presarat cu faina si il framantam 2-3 minute sau pana obtinem un aluat neted, bun de intins. Daca aluatul o cere, mai adaugam 1-2 linguri cu faina. Infoliem aluatul si il dam la frigider pentru minim o jumatate de ora. Dupa acest timp, il impartim in patru bucati egale si intindem fiecare parte intr-o foaie subtire. Taiem fasii de aproximativ 2 cm latime pe care le rulam pe forme metalice. Le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le ungem cu ou (optional). Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu (180
°C) pentru aproximativ 15-20 de minute sau pana rulourile se rumenesc putin. Cand sunt gata, scoatem tava din cuptor si cand rulourile se racoresc putin indepartam usor formele .
Crema: 
Intr-o craticioara amestecam faina cu zaharul si zaharul vanilat. Turnam laptele in fir subtire si amestecam cu telul ca sa nu fie cocoloase. Adugam galbenusurile, amestecam bine si punem vasul pe foc mic sau baie de aburi. Amestecam continuu pana crema se ingroasa, apoi dam cratita deoparte si cand se racoreste putin adaugam esenta si untul moale. Omogenizam si lasam crema sa se raceasca.
*
Cu ajutorul unui posh umplem rulourile cu crema. A doua zi rulourile sun tocmai bune de servit. Delicioase!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😉. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI.











Aici gasiti reteta PRAJITURII CU BISCUITI, MERE SI BUDINCA DE VANILIE.

8 comentarii:

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!