26.03.2016

Varza murata cu ciolan afumat

Delicioasa aceasta varza...se poate face cu orice afumatura, carnati sau jumarele. Este buna si simpla(fara carne), de post💜.

Daca probati reteta mea de Varza murata cu ciolan afumat, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente:
  • o varza murata potrivita ca marime
  • 350-400 g ciolan afumat
  • o lingura pasta de tomate 
  • o frunza de dafin 
  • cimbru 
  • piper macinat 
  • boia 
  • vegeta de casa sau sare 
  • o lingura cu varf untura de porc sau 3-4 linguri ulei 
  • cateva fire de marar 



Mod de preparare:

Am scos varza din butoi si am lasat-o o jumatate de ora intr-un vas cu apa rece. Daca nu este prea sarata/acra este suficient sa o spalati bine in apa rece. Dupa acest timp, am stors-o cat de bine am putut si am tocat-o marunt.
Am pus intr-un tuci untura si cand s-a incins am adaugat ciolanul taiat bucati potrivite(am ales partea cu mai multa grasime a ciolanului). L-am lasat pana s-a rumenit usor, apoi am adaugat varza tocata si le-am calit impreuna.
Cand zeama pe care si-a mai lasat-o varza a scazut am adaugat o jumatate de cana cu apa fierbinte si condimentele.... trebuie sa fim atenti cata vegeta/sare punem deoarece varza si ciolanul sunt deja sarate.  Am mai lasat sa fiarba cateva minute(2-3) si am transferat varza intr-o tava pe care am dat-o la cuptor. Cu 15 minute inainte ca varza sa fie gata am adaugat pasta de tomate diluata in putina apa. La sfarsit am presarat mararul tocat. Deliciu😋!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.

2 comentarii: