04.02.2024

Gogosi cu lingura- reteta rapida si delicioasa

Daca ai pe neasteptate musafiri sau ti s-a facut brusc pofta de ceva dulce, iti garantez ca in mai putin de o jumatate de ora vei avea pe masa un platou plin cu gogosi fragede, pufoase, aromate si delicioase. Aceste gogosi se fac usor si rapid, contin cateva ingrediente simple pe care le avem mai tot timpul in bucatarie. Trecem la treaba, da? Spor💛!

 

Daca probati reteta mea de Gogosi cu lingura sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    
   Ingrediente:
  • 2 oua
  • 2 linguri cu zahar
  • 200 g iaurt simplu
  • 200 g faina
  • 1 lingurita cu praf de copt
  • coja de lamaie
  • esenta vanilie
  • un varf cutit sare
    In plus:
  • ulei pentru prajit gogosile
  • zahar pudra pentru finisat



Mod de preparare:
Prima data masuram/cantarim toate ingredientele ca sa le avem la indemana…o sa vedeti, toata treaba o sa mearga foarte repede. Spargem ouale intr-un castron, punem putina sare peste ele si le batem cu telul in forma de para. Adaugam cele doua linguri cu zahar si batem/amestecam ca sa se dizolve. Punem si iaurtul, amestecam din nou, apoi aromatizam cu coaja de lamaie si vanilie sau aromele pe care le aveti si va plac. Eu am pus o lingurita cu coaja de lamaie pastrata in borcan cu zahar si putina esenta de vanilie. Cernem faina impreuna cu praful de copt peste celelelte ingrediente din castron. Amestecam bine cu telul ca sa nu fie cocoloase. Vom obtine o compozitie omogena, ceva mai groasa ca cea de clatie. Eu am folosit doua oua mari, daca puneti oua mai mici si vi se pare ca aluatul este prea gros mai puteti adauga putin iaurt…nu mult, puneti o lingurita, amestecati bine si doar daca este nevoie mai adaugati. Luam o cratita/tigaie, nu foarte larga, si turnam ulei in ea macar sa fie de doua degete. Punem cratita pe foc si cand uleiul se incinge ne apucam de prajit gogosile. Eu am folosit o lingurita, nu lingura. Trecem cu lingurita prin uleiul incins din tigaie, apoi luam aluat cat incape in ea si formam gramajoare in uleiul incins. Procedam la fel de fiecare data. Focul de sub cratita trebuie sa fie moderat ca gogosile sa se prajeasca bine. Daca este prea mare, gogosile se vor arde la suprafata si vor ramane crude in interior, iar daca este prea mic gogosile se vor imbiba cu ulei. La prajit gogosile vor creste in volum, deci nu le ingramadim in tigaie. Cratita in care le-am prajit eu are diametrul de 22 cm si am format cel mult 10 gogosi in ea. Stati cu ochii pe ele si aveti grija sa nu atinga fundul tigaii ca se vor lipi. Dupa ce le turnati in cratita puteti trece usor cu lingurita pe sub ele….incepand de la prima gogoasa turnata. Vom vedea ca imediat cum le terminam de turnat, primele gogosi pe care le-am pus, aproape ca sunt gata de intors. Cand sunt frumos rumenite le intoarcem atent cu furculita si pe partea cealalta. Cand sunt gata le scoatem pe o farfurie in care am pus servetele ca sa mai absoarba din ulei. Le putem scoate cu o spumiera sau tot cu furculita, dar fara sa le intepam. Procedam la fel pana terminam tot aluatul. Cand sunt toate gata si se mai racoresc, le asezam pe un platou si cernem deasupra lor zahar pudra. Nu pot sa spun decat atat: sunt excelente! Din ingredientele folosite am facut 18 gogosi, nu foarte mari. Un rasfat adevarat!💛
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.


                                                 
Aici gasiti reteta pentru GOGOSI DOSPITE.






2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!