05.01.2024

Aluat fraged cu untura si iaurt

Aluatul fraged cu untura si iaurt este un aluat rapid care se face in aproximativ 10 minute. Se lucreaza usor cu el si poate fi folosit la cornulete si la placinte/prajituri cu diverse umpluturi. Recomand cu drag si aceasta reteta!💛
Daca probati reteta mea de Aluat fraged cu untura si iaurt sau orice reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile mele de FacebookFacebook.

 

   Ingrediente:
  • 200 g untura solida
  • 200 g iaurt tip grecesc
  • 2 galbenusuri
  • 1 lingurita aroma de vanilie
  • un varf cutit de sare
  • 500 g faina




Mod de preparare:
Punem intr-un bol toate ingredientele mai putin faina. Le amestecam, apoi adaugam treptat faina cernuta. Amestecam mai intai cu lingura, apoi framantam cu mana. Aluatul NU trebuie framantat mult, doar 3-4 minute cat sa se incorporeze toate ingredientele si sa obtinem un aluat potivit de tare care nu se mai lipeste de maini sau peretii bolului. Mie mi-au intrat exact 500 g de faina, dar daca aluatul vi se pare ca este prea moale mai puteti adauga 1-2 linguri. Eu am folosit iaurt cu 10% grasime, daca doriti il puteti inlocui cu smantana fermentata. De asemnea untura se poate inlocui cu 250 g unt moale cu 80% grasime, dar puneti in locul iaurtului smantana cu peste 20% grasime. Cand este gata, infasuram aluatul in folie alimentara si il tinem in frigider cam o jumatate de ora dupa catre il putem folosi. De asemenea se poate pastra mai mult timp in congelator, chiar si 2 luni. Eu am folosit acest aluat la „Cornulete tigarete”(va las reteta mai jos), dar se mai poate folosi si la prajituri cu umplutura de branza, mere sau dovleac....recomandarea mea este sa adaugati in el 2-3 linguri cu zahar pudra. Daca il folositi la cornulete nu este nevoie pentru ca la final le vom tavali prin zahar pudra. Cam asta-i tot...simplu de facut, nu-i asa?😍
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru CORNULETE TIGARETE.



28 de comentarii:

  1. Anonim6/1/24

    Gicuta iti doresc ,,La multi ani !,,Vreau sa fac cornulete din acest aluat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va doresc sa aveti un An Nou cu sanatate si numai bucurii! La multi ani!

      Ștergere
  2. Anonim7/1/24

    Bună seara. Îmi puteți spune ,sau da un sfat ,i reteta la aceste foi cu brânză sărată?.mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim7/1/24

    La mulți ani cu sănătate și bucurii nenumărate! Mulțumesc pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim8/1/24

    La mulți ani fericiti si sanatosi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa aveti un An Nou cu sanatate si numai bucurii! La multi ani!

      Ștergere
  5. Anonim8/1/24

    La multi ani sanatosi si fericiti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sa aveti si voi un An Nou mai bun, cu sanatate si tot ce va doriti!

      Ștergere
  6. Anonim9/1/24

    Mulțumesc,
    Îl voi incerca la o prăjitură cu magiun și nuci.
    Toate cele bune și un an cu rețete inspirate!🥰

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere
  7. Anonim10/1/24

    Mulțumim pentru rețetă,!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim13/1/24

    Supet reteta! Am preparato,multumesc mult si mult succes in continuare!🤔❤

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim14/1/24

    Super rețete !Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri.

      Ștergere
  10. Anonim15/1/24

    Buna ziua acest aluat se face fara afinatori
    Praf de copt sau drojdie ?
    Mulțumesc !

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc tare mult! <3

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim22/1/24

    Oulele se poate pune și cu albuș?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La acest aluat recomand doar galbenusul, albusurile il intaresc

      Ștergere
  13. Anonim14/2/24

    La sărățele este bun aluatul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu, la aluatul de saratele se pune branza. Aici gasesti reteta pentru saratele: https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.com/2017/06/saratele-cu-branza-sarata.html

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites