11.10.2023

Clatite fragede si pufoase cu iaurt

Clatitele sunt unul dintre cele mai populare si iubite deserturi din intreaga lume. Se fac usor, contin ingrediente simple, iar copiii(si nu numai) le savureaza cu mare pofta si placere. De data aceasta am adaugat iaurt si apa minerala in compozitie si au iesit niste clatite fragede si in acelasi timp pufoase.

Daca probati reteta mea de Clatite fragede si pufoase cu iaurt, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


   Ingrediente:
  • 3 oua mari
  • 400 g iaurt simplu
  • 200 ml apa minerala
  • 300 g faina
  • 4 linguri ulei
  • o lingura cu zahar (optional)
  • o lingurita esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare





Mod de preparare:
Spargem ouale intr-un bol, adaugam peste ele sarea si zaharul, apoi le batem bine cu telul in forma de para sau le mixam cu mixerul. Punem iaurtul, apa minerala, aromatizam cu esenta, apoi amestecam ca sa se combine ingredientele. Incepem sa adaugam treptat faina cernuta amestecand bine cu telul ca sa nu ramana urme de cocoloase. La sfarsit incorporam pe rand cele 4 linguri cu ulei si omogenizam. Vom obtine o compozitie fina de consistenta smantanii lichide. Daca raman cumva cocoloase, treceti compozitia prin strecuratoare. Acoperim bolul si lasam aluatul 15-20 minute la ”odihnit” sau poate ramane peste noapte in frigider. Dupa acest timp, punem pe foc mediu tigaia(antiaderenta) in care vom coace clatitele. O ungem/stopim in interior cu putin ulei. O vom unge doar la prima clatita, la urmatoarele nu mai este nevoie pentru ca am pus ulei in compozitie. Amestecam din nou in aluatul de clatite si cand tigaia este bine incinsa o ridicam de pe flacara aragazului, luam cu polonicul si turnam aluat in centrul ei. Aluatul trebuie sa fie in strat subtire. O rotim/inclinam rapid ca aluatul sa cuprinda toata suprafata. Punem din nou tigaia pe foc mediu si coacem clatita la foc mediu spre iute pana cand marginile acesteia incep sa devina aurii si sa se ridice/desprinda de pe marginea tigaii. Intoarcem clatita pe partea cealata si o mai coacem aproximativ 40 de secunde sau pana devine usor rumena si pe aceasta parte. Cand este gata, o scoatem pe o farfurie intinsa. Procedam la fel si cu restul aluatului. Pe masura ce coacem clatitele le asezam una peste cealalta ca sa se mentina caldute si sa se inmoaie. Daca pe parcurs aluatul se ingroasa prea mult il putem subtia cu putina apa minerala.
Cand terminam de copt toate clatitele le ungem/umplem cu dulceata, gem, branza de vaci sau crema de ciocolata, apoi le rulam. Eu le-am uns cu clasicul gem de prune. Am obtinut 14 clatite coapte intr-o tigaie cu dimensiunea de 26 cm. S-au mancat pe loc, un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru CLATITE TIRAMISU.




 

6 comentarii:

  1. Anonim11/10/23

    Foarte buna reteta

    RăspundețiȘtergere
  2. Palimaru Danut13/10/23

    Rețete de mare ajutor

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim28/1/24

    Acum le fac si eu si pe prima am umplut o cu cu gem de prune facut de mine.
    Gro za ve!!!!👏👏👏👏🤗

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!