21.06.2023

Gem de cirese- reteta clasica

Sambata am mers la tara si am cules(am vost invitata😉) de la vecinii mei dragi si harnici muulte cirese….vreo 4 kg si jumatate. Au fost mari si aromate. Din ele am facut acest gem, o parte le-am pus la doua prajituri(una pentru noi, una pentru vecini ca asa este frumos, nu?), iar restul le-am savurat cu pofta si placere. Haideti sa cititi mai jos reteta gemului ca sa vedeti ce simplu se face💜.


Daca probati reteta mea de Gem de cirese, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


     Ingrediente:
  • 2 kg cirese cantarite fara samburi
  • 800 g zahar
  • zeama de la o lamaie

 



Mod de preparare:
Spalam ciresele sub jet de apa rece si le punem la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt bine scurse le taiem in jumatati, le scoatem samburii, apoi fiecare jumatate o taiem in doua. Daca aveti cirese mai micute le putei taia doar in jumatati. Daca doriti, le putei trece prin masina de tocat prin sita cea mai mare. Le punem intr-un vas(cratita) in straturi alternative cu zaharul. De preferat este sa folosim un vas mai larg si cu fundul gros. Trebuie sa fie loc suficient in vas pentru ca gemul cand fierbe va forma multa spuma la suprafata care se va umfla, iar daca vom umple vasul cu fructe si zahar gemul va da pe dinafara.
Tot acum adaugam si zeama de lamaie, apoi amestecam. Zeama de lamaie pastreaza culoarea vie a fructelor si impiedica oxidarea lor. Acoperim vasul cu capac si il lasam la temperatura bucatariei cel putin 3-4 ore sau il putem tine peste noape in frigider. In acest timp zaharul se mai dizolva si se formeaza un sirop.
Inainte de a pune gemul la foc pregatim borcanele si capacele acestora. Le spalam bine cu apa calda si detergent de vase, apoi le uscam in cuptor la foc mic(120-140 °C) pentru 15-20 de minute: mai multe detalii despre sterilizare gasiti aici . Nu sariti peste acest pas, sterilizarea borcanelor are un rol foarte important in pastrarea perfecta a gemului. Mie mi-au iesit 4 borcanele si jumatate cu gem cu capacitatea de 330 ml. fiecare. Punem vasul cu fructele pe foc iute. Amestecam usor insistand pe fundul vasului unde a mai ramas zahar nedizolvat. Cand gemul incepe sa fiarba reducem focul, iar cand incepe sa se formeze spuma o inlaturam cu o spumiera/sita. Din cand in cand, stergem marginile interioare ale vasului cu un un burete nou de bucatarie imbibat in apa si stors bine, in acest fel evitam ca gemul sa se zahariseasca. Eu am lasat gemul sa fiarba la foc mediu aproximativ 40 de minute pana a trecut proba picaturii: am trecut cu lingurita prin gem si am lasat sa cada ultimile picaturi pe o farfurie curata si perfect uscata. Cand picaturile au ramas intregi, nu s-au imprastiat, am oprit focul de sub cratita cu gem. Daca aveti un termometru de cofetarie puteti urmari cu el temperatura gemului…cand atinge 105°C este gata. Daca faceti cantitate mai mare de gem timpul de fierbere este si el mai mare.
Cand este gata, punem gemul fierbinte in borcane(borcanele le lasam in tava in care le-am sterilizat) si le inchidem cu capace. Rasturnam borcanele cu gura in jos pentru 5 minute, dupa care le intoarcem in pozitia normala si le acoperim cu o patura sau un prosop mai gros. Le lasam pana in ziua urmatoare sa se raceasca lent, apoi le depozitam pe raftul din camara. Se pastreaza foarte bine mai multi ani…. daca rezistati!😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta PRAJITURII CU CIRESE.





 



2 comentarii:

  1. Anonim5/7/23

    VA MULTUMESC DIN SUFLET PENTRU ECUSONUL PRIMIT SI PENTRU RETELE SI SFATURILE PRIMITE VA DORESC MULTA SANATATE SPOR SI AJUTOR IN FRUMOASA ACTIVITATE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, te imbratisez tare si iti multumesc si eu. Sanatate multa sa aveti si voi, o zi frumoasa!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!