16.05.2023

Toba din ciolan de porc la sticla

Aveam un ciolan 'ratacit" prin congelator si am zis sa il transform intr-un mezel de casa. Toba la sticla se poate face in orice anotimp. Se poate prepara pentru o masa festiva sau pur si simplu o putem prepara ca sa o servim ca aperitiv, gustare sau sa o luam la pachet. Haideti sa cititi mai jos reteta si sa vedeti cat de simplu si usor se face😉.

Daca probati reteta mea de Daca probati reteta mea de Toba din ciolan de porc la sticla, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍


     Ingrediente:

  • 1 ciolan de porc(1,7 kg)
  • o frunza de dafin
  • sare
  • piper boabe
  • o capatana mica de usturoi





Mod de preparare:
Parlim soricul de pe ciolan(rasol), il razuim cu un cutit, apoi spalam ciolanul foarte bine in mai multe ape reci. Il punem intr-o oala incapatoare. Daca doriti il puteti taia sau rugati macelarul de unde il cumparati sa vi-l taie. Eu l-am fiert intreg in oala sub presiune. L-am fiert o ora dupa primul suerat al oalei. Daca il fierbeti intr-o oala clasica puneti apa cat sa treaca pest el cu o palma…ca la piftie. In oala mai adaugam o frunza de dafin, ½ lingurita boabe de piper si ½ lingurtita sare. Lasam sa fiarba totul la foc potrivit pana carnea se desprinde cu usurinta de pe os. In oala clasica dureza cel putin 3 ore si jumatate pana se fierbe. In oala clasica vom adauga condimentele doar in momentul in care nu se mai aduna spuma…pana atunci o vom indeparta. Cand este gata, scoatem ciolanul din oala si il lasam sa se raceasca. Punem intr-un ibric sau alt vas cam o cana din zeama in care a fiert ciolanul si adaugam usturoiul zdrobit sau dat pe razatoarea mica, apoi il lasam deoparte sa se infuzeze. Adaugam si sare dupa gust. Cand se raceste ciolanul indepartam oasele si taiem carnea in bucati potrivite ca marime. Folosim tot, si soricul si grasimea. Condimentam bucatile de carne cu sare si piper dupa gust. Daca doriti, puteti adauga si alte condimente. Luam o sticla curata de 2 litri, taiem partea de sus, cea cu dopul si asezam bucatile de carne in ea. Pe masura ce le asezam le presam/aranjam usor cu lingura. Deasupra sticlei punem o strecuratoare si turnam zeama usturoiata atat cat sa acopere putin carnea. Agitam sticla ca zeama sa ajunga pana la fundul ei. Avem grija sa nu fie goluri in sticla. O acoperim  cu folie alimentara si o punem in frigider peste noapte. A doua zi taiem sticla cu o foarfeca de bucatarie sau cu un cutit bine ascutit si scoatem toba din ea. Feliem doar atat cat consumam, iar restul o punem intr-un recipient cu capac sau o invelim in hartie de copt. Se poate pastra cam 4 zile in frigider. Un deliciu hranitor si usor de facut…recomand cu drag!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.




















Aici gasiti reteta pentru TOBA DE PUI.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!