02.05.2023

Pui pe sticla cu cartofi noi la cuptor- reteta simpla si delicioasa

Pui suculent cu carne gustoasa si frageda ce pica de pe os, alaturi de cartofi aromati, cremosi si deliciosi…totul a iesit un deliciu😋😊!

Daca probati reteta mea de Pui pe sticla cu cartofi noi la cuptor, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💜.




    Ingrediente:
  • 1 pui
  • 1 lingura ketchup
  • 1 lingura mustar
  • 1 lingurita usturoi granule
  • 1 lingurita sare
  • ½ lingurita boia dulce(optional)
  • ½ lingurita piper macinat
  • 2-3 linguri ulei
    Pentru cartofi:
  • 1,2 kg cartofi noi
  • usturoi granule
  • boia dulce de ardei(optional)
  • piper macinat
  • sare
  • 2 linguri de ulei
    In plus:
  • o sticla(330 ml)
  • 4-5 catei de usturoi





Mod de preparare:
Parlim,curatam si spalam puiul. Insistam in interiorul lui ca sa scatem plamanii si ce resturi de organe mai sunt pe acolo. Taiem putin din varful aripilor, apoi indepartam partea bombata a tartitei(tartita este partea posterioara a coloanei vertebrale a puiului). Intr-un bol punem: ketchup-ul, mustarul, usturoiul granule, boiaua, sare si piper. Le amestecam, apoi turnam in fir subtire uleiul si amestecam pana obtinem o pasta. Punem puiul intr-un vas si il pensulam in interior si pe exterior cu pasta rezultata. Acoperim vasul cu capac sau folie alimentara si il punem in frigider sa stea peste noapte. Daca nu aveti timp suficient il lasati sa stea macar 2-3 ore.
A doua zi scoatem vasul cu puiul din frigider si lasam puiul sa ajunga la temperatura bucatariei.
Intre timp punem cartofii in apa rece pentru cca 15 minute, apoi ii frecam cu un burete nou de bucatarie ca sa le indepartam coaja. Ii clatim bine cu apa rece si ii punem la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt scursi ii taiem in felii cam cat 2 degete grosime. Ii punem intr-o tava incapatoare, ii condimentam cu usturoi granule, boia, sare si piper toate puse dupa gust. Turnam 2 linguri cu ulei si amestecam bine ca sa se distribuie condimentele pe fiecare bucata de cartof. Ii imprastiem in tava in strat uniform, apoi facem putin loc in mijlocul tavii. Cartofii trebuie asezati intr-un singur strat, eu i-am cam inghesuit putin 😊 . In sticla punem usturoiul decojit, taiat in felii si apa cat sa o umplem pe trei sfertur, apoi asezam frumos puiul pe ea. Ideal este sa folosim o sticla mai mica sau un borcan mai inalt ca sa putem “inchide” cu scobitori pielea de la gatul puiului. In felul acesta tot aburul din sticla patrunde in interiorul puiului si il fragezeste. Clatim tava in care a stat puiul la macerat cu o cana cu apa, apoi o turnam peste cartofii din tava. Dam tava la cuptorul preincalzit pentru aproximativ o ora si jumatate sau pana puiul si cartofii sunt bine patrunsi. Daca puiul se rumeneste prea repede in partea de sus, il acoperim cu folie de aluminiu(vezi poze mai jos) sau cu hartie de copt. Acoperim si aripile pentru ca au tendinta de a se arde. Verificam din cand in cand ca lichidul din tava sa nu scada prea mult si mai completam cu cate putina apa fierbinte. Cand este gata, scoatem tava din cuptor, lasam cca 10 minute ca puiul sa se mai racoreasca, apoi il scoatem cu atentie dupa sticla. Il asezam in tava cu cartofi sau pe un platou…cum doriti. Noi l-am servit direct din tava in care l-am gatit…a fost o masa in familie si toti eram cam morti de foame😊. Servim puiul cu cartofi noi la cuptor alaturi de salata preferata sau un sos verde de usturoi si iaurt asa cum am facut noi.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus doua retete de sos care merg perfect alaturi de acest preparat😉.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.





2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!