27.04.2023

Prajitura Alba ca zapada- reteta clasica

Prajitura Alba ca zapada este unul dintre cele mai indragite deserturi din copilarie. Contine foi coapte pe dosul tavii care sunt umplute cu o crema fiarta din lapte, faina si unt. Este un desert care se face relativ usor, contine ingrediente la indemana si este tare gustos, se topeste in gura😍.


 Daca probati reteta mea de Prajitura Alba ca zapada -reteta clasica, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💜.


    Ingrediente
    Foi:

  • 650 g faina(aproximativ)
  • 3 oua
  • 9 linguri cu zahar
  • 9 linguri cu ulei
  • 9 linguri cu lapte
  • o lingurita cu esenta de vanilie
  • un varf cutit cu sare
  • un pliculet cu amoniu pt. prajituri((7g)
  • o lingura cu otet
    Crema:
  • 250 g unt 82% grasime
  • 8 linguri faina
  • 8 linguri zahar
  • un varf cutit de sare
  • un litru lapte
  • o lingura esenta de vanilie

 



Mod de preparare
Foi:

Cernem faina(am folosit fainta tip 650) intr-un bol, iar in alt bol spargem ouale si adaugam restul ingredientelor: zaharul, sarea, uleiul, laptele, esenta si amoniul stins in otet. Mixam cateva minute pana zaharul si sarea se dizolva complet. Incepem sa adaugam treptat faina…mai intai amestecam cu lingura, apoi cu mana..In functie de calitatea/umiditatea fainii putem reduce sau mari cantitatea pe care am mentionat-o la ingrediene. Cand aluatul se formeaza il rasturnam pe blatul de lucru infainat si il framantam pana nu se mai lipeste de maini. Trebuie sa obtinem un aluat omogen, nici tare nici moale. Cand este gata, transferam aluatul in bol, apoi punem direct peste el folie alimentara si il lasam la odihnit, in bucatarie, pentru cca 30 de minute.
Dupa acest timp decupam 4 coli de hartie de copt. Sa fie putin putin mai mari decat dimensiunea tavii pe care urmeaza sa coacem foile. Eu am folosit tava de la aragazul clasic pe gaz care are dimensiunea de cca 42x37 cm. Pe vremuri, nu se folosea hartie de copt, se infaina usor fundul tavii, iar faina nu se cantarea, se punea “cat cuprinde”. Impartim aluatul in patru parti egale. Daca aveti cantar de bucatarie cu care sa il cantariti ar fi perfect. Pe masa usor infainata modelam fiecare bucata de aluat in forma de bila. Lasam o bila de aluat, iar pe celelalte le punem in bol si le acoperim cu folie alimentara. Incepem sa intidem prima bila de aluat pe masa infainata. Daca este nevoie pudrati cu faina si sucitorul ca sa nu se lipeasca aluatul de el. O intindem cat mai aproape de dimensiunea tavii. Cand este gata, o rulam pe sucitor, o asezam pe hartia de copt deruland-o, apoi o transferam cu totul pe fundul tavii. Indreptam marginile daca este cazul, apoi o intepam din loc in loc cu furculita.
Introducem tava in cuptorul preincalzit la foc moderat(180°C) si coacem foaia aproximativ 5-7 minute sau pana incepe sa se rumeneasca usor pe margini. Stati cu ochii pe ea ca se arde numaidecat!….nu trebuie sa o rumenim prea tare, doar sa o uscam. Cand este gata, o transferam cu hartie cu tot pe un blat sau o alta suprafata plana. Trebuie sa umblam usor cu foile ca sunt foarte casante.

Procedam la fel si cu celelate bile de aluat. Cand foile se racesc, le putem suprapune una peste cealalta cu hartia de copt intre ele si deasupra. Se pot face si cu o saptamana inainte de a le umple cu crema. .
Crema:
Scoatem untul din timp din frigider, il taiem cubulete si il lasam sa se inmoaie.
Punem intr-o oala mai mica(cca 2 litri) faina, zaharul si sarea. Le amestecam cu telul in forma de para, apoi turnam treptat laptele rece in timp ce amestecam. Avem grija sa nu fie cocoloase. Asezam vasul pe foc mic si amestecam continuu cu telul pana compozitia se ingroasa. Cand este gata, dam vasul deoparte, adaugam esenta de vanilie si lasam amestecul sa se raceasca cu o folie deasupra.
Punem cubuletele de unt in vasul mixerului sau intr-un bol si il mixam 1-2 minute, apoi incorporam treptat crema de lapte racita.
Asamblare:
Vom monta prajitura in tava pe care am copt foile. Impartim crema in trei parti egale. Asternem hartie de copt(am folosit una dintre hartiile pe care am copt foile) in tava, punem prima foaie si intindem o parte din crema. Asezam a doua foaie peste crema, apoi presam usor cu palmele. Procedam la fel cu urmatoarele foi si crema. Punem folie alimentara sau hartie de copt peste prajitura, apoi asezam un tocator/blat mare de marimea ei ca sa stea presata. O lasam pana a doua zi ca sa se inmoaie foile, apoi o putem portiona si servi/imparti cu cei dragi. Aromata, delicioasa si frageda de se topeste in gura, exact ca in copilaria mea.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

6 comentarii:

  1. Anonim7/5/23

    Felicitări ! Sănătate! Multumire !

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare drag, sanatate si fericire sa aveti si voi. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim20/9/23

    Mulțumesc frumos pentru rețetele de prăjituri și checuri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, si eu iti multumesc pentru aprecieri! 😘

      Ștergere
  4. Anonim28/12/23

    În crema pentru Alba ca zăpadă eu pun coaja și zeama de lămâie...crema trebuie să fie acrișoară...așa știu eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Am si reteta cu lamaie si sunt bune ambele variante. Sarbatori fericite!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!